Чому підвіска так швидко зношується на поганих дорогах?

Погана дорога

Підвіска приймає на себе всі удари і вібрації, які виникають в результаті зустрічі коліс з ямами та іншими нерівностями на дорозі. За рахунок її роботи відбувається згладжування дискомфорту, забезпечується постійне зчеплення коліс з дорожнім покриттям і належна керованість.

Будь-які проблеми з підвіскою підвищують ризик погіршення стійкості автомобіля, тому позначаються на безпеці руху. Відхід авто від прямолінійного руху, розгойдування, великий крен, сторонні стуки - це ознаки несправності.

Щоб цього уникнути, слід регулярно перевіряти стан елементів в автомобілі, які відповідають за рух, керування та курсову стійкість. Адже тільки своєчасне обслуговування дає змогу усунути несправності та унеможливити знос підвіски.

Чому погані дороги так швидко зношують підвіску?

Автовиробник розраховує, що підвіска без ремонту повинна витримати 100-150 тис. км пробігу. Але навіть одного потрапляння колесом у велику яму достатньо, щоб довелося її лагодити навіть на новій машині. А з роками довговічність використовуваних у підвісці елементів знижується.

Несправності підвіски автомобіля виникають через:

  • розбиті дороги, на яких багато ям;
  • погодних умов (коливання температур);
  • дорожніх реагентів (солі та інші хімікати);
  • піску і бруду (найсильніший абразив);
  • снігу і води (основні винуватці корозії металу).

Всі ці фактори негативно впливають не тільки на гумові вироби, але навіть і на металеві. Адже в сукупності, подібно до дрібної наждачки, потроху стирають будь-яку поверхню під час контакту один з одним у русі. Розпізнати, що підвіска автомобіля поломки має, буде не важко. Бо одразу ж погіршиться якість керування та комфорт їзди.

Як часто потрібно перевіряти підвіску?

Підвіска може досить довго працювати зі скрипами та стуками, проте в будь-який момент може виникнути критичне навантаження, якого не витримає несправний елемент. До того ж, чим раніше виявити проблему, тим дешевшою буде ціна її усунення.

Діагностика підвіски

Діагностика підвіски має проводитися під час планового обслуговування авто - кожні 10-15 тис. км пробігу. Але якщо умови експлуатації особливо важкі (велике навантаження, їзда розбитими дорогами і бездоріжжям), то періодичність профілактичних робіт потрібно скорочувати.

Передумовами того, що потрібен ремонт підвіски будуть:

  • стукіт під час проїзду нерівностей;
  • клювання кузова при прискоренні та гальмуванні;
  • скрип при погойдуванні однієї зі сторін авто;
  • звуки деренчання під час руху.

При виникненні таких симптомів машину слід відігнати на СТО, щоб майстер підняв її на підйомник, і після перевірки сказав, які необхідно купити елементи підвіски для ремонту.

Основні компоненти підвіски та їх вразливість до зносу

Найшвидше зношуються гумові та шарнірні з'єднання. Тому перше, що міняти в підвісці, доводиться найчастіше це - втулки, сайлентблоки, кульові опори і кермові наконечники. Причина - велике навантаження і постійний контакт з агресивним середовищем. Кульові вузли, крім чутливості до ударів, швидко зношуються після пошкодження захисного ковпачка.

Основні компоненти підвіски

Металеві деталі, такі як: важелі, опорні підшипники, пружини, амортизатори та стійки стабілізатора, менше підлягають зносу, але також вразливі перед брудом. Ресурс стабілізаторів поперечної і поздовжньої стійкості сильно залежить і від умов експлуатації машини.

Так, основні несучі елементи, пружини і амортизатори схильні до перевантажень, корозії і абразиву. Важелі, незважаючи на свою товщину і лакофарбовий захист, часто страждають від ударів коліс об яму. Сайлентблоки не мають поверхонь, що труться, але втрачають еластичність і тріскаються під впливом температур, дорожньої хімії і зростаючого навантаження після порушення кутів установки коліс.

Поради щодо продовження терміну служби підвіски на поганих дорогах

Продовжити ресурс вузлів у підвісці, а відповідно, час служби автомобіля, можна:

  • своїми діями під час водіння;
  • вибором на користь якісних деталей;
  • проводячи своєчасне обслуговування підвіски.
  • Підвіска проходить випробування на міцність під час наїзду на лежачий поліцейський, виступ стику асфальтного покриття, іншого вибоїни або ями. Оскільки вона не готова до жорстких ударів і постійних коливань. Результатом агресивної їзди будуть погнуті диски, бічні порізи на покришках. Часте перевантаження, коли авто їздить на відбійниках, і не парна заміна - ось основна відповідь на питання чому ламаються пружини підвіски або течуть амортизатори. Мороз і бруд - вороги гумових деталей.

    Враховуйте, що робота кожної деталі залежить від стану сусідньої. І якщо є люфт в одному вузлі або збутий розвал сходження, то спочатку необхідно перевірити всю підвіску, а потім усувати проблему. Тобто всі поради зводяться до таких трьох рекомендацій:

    • їздити акуратно по поганих дорогах;
    • автомобіль не можна перевантажувати;
    • стежити за станом будь-якої деталі підвіски і своєчасно міняти, якщо вона пошкоджена (тріщина в пильовику стає причиною зносу всього вузла).

    Тому тільки регулярна перевірка 1-2 рази на рік, спрямована на поліпшення підвіски, допоможе підтримувати авто в робочому стані.

    Читайте також: Що робити, якщо замерзли замки або двері?