Як працює підвіска автомобіля?

Уявіть, що між дорогою та кузовом машини є «буфер», який пом'якшує удари від ям і вибоїн. Цей «буфер» — і є підвіска. Вона не лише робить поїздку комфортнішою, але й підтримує керованість, утримуючи колеса в оптимальному положенні.

Навіщо потрібні амортизатори та пружини

У різних схемах (наприклад, MacPherson чи «подвійний важіль») важливу роль відіграють як пружини, так і амортизатори. Пружини сприймають на себе основну частину вібрацій — вони стискаються й розтискаються, пом'якшуючи рух. Але без демпферів авто розгойдувалося б «як човен». Саме пружини у парі з амортизаторами гасять коливання, забезпечуючи стабільний контакт коліс із дорогою.

Якими бувають варіанти підвіски

Існують різні способи кріплення коліс: жорсткий міст (задня «балка») або незалежна підвіска (MacPherson, подвійні важелі, багатоважільна тощо). У незалежній схемі кожне колесо може підійматися та опускатися окремо, зберігаючи максимальне зчеплення з дорогою. Якщо ведучий міст «живий», то всередині корпуса моста знаходяться піввісі та диференціал, а ресори або пружини утримують міст, дозволяючи йому «гуляти» вгору-вниз.

Роль стабілізатора

На поворотах кузов нахиляється в бік, де навантаження більше. Щоб зменшити «крен», використовується стабілізатор (anti-roll bar). Він з'єднує ліву та праву сторони підвіски й протидіє різкому опусканню однієї сторони машини. У підсумку кузов залишається більш рівним, а колеса — у правильному положенні відносно дороги.

Кульові опори та сайлентблоки

У будь-якому типі незалежної підвіски важливі кульові опори — вони дозволяють колесу «повертатися» та «гойдати» підвіску одночасно. А сайлентблоки (гумометалеві втулки) гасять шуми та вібрації в з'єднаннях важелів або балок із кузовом. Без них «жорсткі» металеві сполучення передавали б удари й стуки прямо в салон.

Листові ресори та інші рішення

Замість витих пружин деякі автомобілі (особливо вантажівки, пікапи, старі моделі) використовують листові ресори (leaf springs). Набір пружних металевих смуг підтримує вагу машини й пом'якшує поштовхи. Проте й у такої схеми є недоліки — «листовки» зазвичай жорсткіші й дають менше можливостей для тонкого налаштування підвіски.

Чому обслуговування підвіски так важливе

Зношуються не лише амортизатори та пружини, але й втулки стабілізатора, сайлентблоки, кульові опори. Якщо вчасно не замінити зношені деталі, погіршиться керованість, машина почне розгойдуватися, а на поворотах може «зловити» небезпечний крен. У магазині Takar.com.ua завжди знайдуться потрібні запчастини — від стабілізатора до кульових опор. Чим краще ви доглядаєте за підвіскою, тим впевненіше й плавніше буде їзда, і тим довше прослужать усі вузли шасі.