Які комплектуючі найчастіше ламаються взимку і що варто мати про запас

Часті поломки автомобіля взимку відбуваються через низьку температуру, сніг та дорожні реагенти. Навіть найнадійніший автотранспорт може не витримати зимові морози перед несподіваною ситуацією. Розряджений акумулятор не завів двигун – одна з проблем, яка може підстерігати водія у морозних зимових умовах. Допомогти уникнути таких неприємностей допоможуть поради для зимової експлуатації авто від спеціалістів нашого магазину.

Чому зима підвищує ризик поломок

Чому зима підвищує ризик поломок

З пониженням температури навколишнього середовища будь-які рідини, навіть морозостійкі, стають більш в’язкими та збільшують навантаження на гідравлічні системи. Також це стосується масел двигуна, трансмісії і амортизаторів, охолоджувальної рідини. А гума в замерзлому стані стає менш еластичною і міцною.

Від впливу низької температури:

  • тверднуть гумові складові деталей – можуть з’явитися тріщини та погіршується герметичність;
  • загусають рідини – погіршуються змащувальні властивості, збільшується знос систем гідравліки;
  • пластик стає крихким – пластикові деталі обвісу кузова, а також елементи салону стають дуже ламкими.

Таким чином, не прогріті до робочих температур системи гідравліки, охолодження, а також мастила двигуна і трансмісії збільшують ризик поломки взимку.

ТОП-5 деталей, які найчастіше виходять з ладу

ТОП-5 деталей, які найчастіше виходять з ладу

Під час експлуатації транспортного засобу в зимовий час зростає навантаження на електрообладнання, постійно ввімкнені габарити й фари, вентилятор печі. Розглянемо, які деталі ламаються взимку.

  • Акумулятор – найпоширеніше, що виходить з ладу під час морозів. Із пониженням температури зменшується ємність, збільшується навантаження під час запуску двигуна й енергоспоживання в процесі експлуатації. Внаслідок цього може статися глибокий розряд, який ускладнить наступний запуск або призведе до поломки.
  • Радіатори охолодження та печі – за сильного морозу підвищується ймовірність замерзання охолоджувальної рідини, що може призвести до пошкодження сот і розгерметизації системи.
  • Сайлентблоки – зимові засніжені дороги можуть приховувати вибоїни в дорожньому покритті, через які замерзла гумова частина стає вразливою до ударів.
  • Шарніри – замерзлі гумові пильники ШРУСа, рульових наконечників і кульових опор втрачають свою еластичність, з’являються тріщини, через які всередину потрапляє волога, бруд і дорожні реагенти. Це призводить до збільшеного тертя шарнірного з’єднання, утворюючи люфт. З’являються сторонні шуми й стукіт, погіршується курсову стійкість автомобіля.
  • Також у системі охолодження через великі перепади температур тверднуть гумові патрубки, з’являються тріщини. Така розгерметизація системи під час роботи агрегата може призвести до великої втрати охолоджувальної рідини, що веде до поломки двигуна.

Поради з профілактики

Поради з профілактики

Для впевненої експлуатації автомобіля взимку проведіть профілактику до настання холодів. Зверніть особливу увагу на гальмівну систему, яка повинна справно й повністю спрацьовувати за різних дорожніх ситуацій. Це не лише ваша безпека, а й безпека інших учасників дорожнього руху.

Перевіряємо електрику, систему охолодження, обігріву салону, підвіску. Приділяємо увагу двигуну та навісному обладнанню. Також варто оцінити стан покришок і лакофарбового покриття автомобіля. Діагностика допоможе визначити запчастини, які потрібні взимку для підтримання авто в справному стані:

  • Гальмівна система – гальмівна рідина має властивість вбирати вологу, яка замерзає за низької температури, а також спричиняє корозію металевих складових. Внаслідок цього погіршується ефективність гальмування, а також призводить до поломки. Для справної роботи замінюйте ГР раз на два роки або коли вона сильно потемніє.
  • Електрика – перевіряємо заряд акумулятора (не повинен бути нижче 12,7В), за потреби підзаряджаємо зарядним пристроєм. Якщо на клемах є окислення – очищаємо їх для покращення контакту, а також перевіряємо кріплення мінусового проводу до кузова. Це полегшить запуск двигуна, особливо після тривалої стоянки. Обов’язково перевірте здатність генератора видавати струм зарядки – напруга бортової мережі під час роботи двигуна має бути на рівні 14,5 В.
  • Система запалювання – звертаємо увагу на стан високовольтних проводів, свічок запалювання та котушки. Будь-яке забруднення, масляні підтіки або пошкоджена ізоляція спричинять блукаючі струми, які сильно погіршують іскроутворення. З’являються пропуски запалювання паливної суміші в циліндрах, ускладнюючи запуск двигуна, особливо за підвищеної вологості та морозу, знижується потужність двигуна, збільшується витрата палива. Якщо не вдається очистити деталі або на них виявлено дефекти – варто їх замінити.
  • Система охолодження – антифриз, який міститься в системі, запобігає замерзанню, відводить тепло від блоку циліндрів до радіатора й має захисні властивості від корозії. Така здатність з часом втрачається, і утворена корозія, циркулюючи системою, потрапляє в радіатор, забиваючи соти, порушує циркуляцію рідини, що призводить до поганого теплообміну, закипання й деформації деталей двигуна. Регулярно перевіряйте рівень ОЖ і звертайте увагу на колір і відсутність маслянистих плям чи сторонніх частинок. Якщо колір змінився або сильно потемнів – її пора замінити. Також перевіряємо гумові патрубки на еластичність і відсутність тріщин.
  • Підвіска – на засніжених дорогах піддається серйозним випробуванням. Потрапляючи колесом у яму, вона зазнає великих навантажень. Підвищена вологість і контакт із реагентами спричиняють утворення корозії. Іржа послаблює та деформує металеві деталі підвіски, погіршується міцність різьбових з’єднань. Спробуйте видалити іржу з деталі, потім покрийте очищене місце фарбою, бажано з антикорозійними властивостями. Але якщо деталь максимально пошкоджена корозією – замініть її на нову.

Якщо рівень гальмівної рідини опустився до мінімуму, не поспішайте її доливати – перевірте гальмівні колодки, швидше за все, настав час їх замінити. Завчасно проведена профілактика допоможе визначити, які запасні частини для зими допоможуть вашому авто залишатися на ходу.

Що варто тримати про запас

Що варто тримати про запас

Коли температура повітря опускається нижче нуля, розігрітий після поїздки автомобіль обмерзає. Обледенілі скла, примерзлі ущільнювачі дверей і багажника, замерзлі замки – одні з тих неприємностей, які можуть чекати водія взимку. Впоратися з цим допоможе спеціальний засіб і зимовий набір автозапчастин:

  • Скребок-щітка – для очищення злегка обледенілих стекол. А ось видалення щільного шару льоду призведе до появи подряпин, що погіршуватимуть огляд. У такому випадку після запуску двигуна краще ввімкнути обігрів салону, задіяти режим рециркуляції й почекати кілька хвилин, поки лід почне танути. Лише після цього можна видалити налід скребком. Щітка також допоможе очистити кузов від снігу.
  • Спеціальний спрей – ущільнювач під час замерзання може примерзнути до дверей або кришки багажника, тим самим пошкодитись. Щоб цього уникнути, обробіть його силіконовим спреєм. Також періодично змащуйте замки й петлі спреєм із проникаючим мастилом.
  • Пускові дроти або пуско-зарядний пристрій – допоможуть завести авто, коли несподівано сів акумулятор.
  • Трос – допоможе вибратися з глибокого заметільного снігу.
  • Зимовий омивач скла – стане у пригоді під час тривалих поїздок.

Підсумок: як уникнути зайвих витрат

Регулярно проводьте профілактику. Вчасно замінена несправна деталь або витратний матеріал дозволить заощадити в майбутньому на ремонті. Це допоможе уникнути непередбачених ситуацій, які трапляються взимку.