Чому погано заводиться машина під час дощу і що робити

Дощова осінь в Україні породжує безліч скарг автомобілістів на спеціалізованих форумах на погану погоду. Навіть досвідчені водії нерідко нарікають, що погано заводиться машина під час дощу, вередує. Розглянемо, чому так трапляється, де шукати несправність і як її усунути. Також зупинимося на практичних рекомендаціях, що може допомогти позбутися проблем із запуском двигуна у вологу погоду.

Осіння вологість і запуск мотора

Пройшов сильний дощ або моросив кілька днів, проїхали через глибоку калюжу і двигун більше не реагує на безуспішні спроби завести. Причина лежить на поверхні – волога проникла в вузли і системи автомобіля. Один компонент або кілька дали збій, тому мотор не заводиться. Несправність через потрапляння вологи може бути пов’язана з:

  • електрикою та проблемами запалювання;
  • сенсорними датчиками;
  • паливною системою.

Вологість і проблеми із запалюванням

Система запалювання особливо чутлива до впливу вологи:

  • контакти окислюються, стають більш схильними до руйнівного поширення корозії. Здатність проводити струм падає, тому стабільно запускати двигун не вдається;
  • високовольтні дроти запалювання, у яких пошкодилася ізоляція, пробиває пробій;
  • зношені свічки запалювання не спрацьовують як слід або взагалі відмовляють;
  • котушка запалювання не може створити якісну іскру. Якщо ж у неї ізоляція порушиться, то виникне коротке замикання;
  • акумулятор працює з підвищеним навантаженням, оскільки на запуск стартера потрібно майже вдвічі більше енергії, ніж у суху і теплу погоду. Окисляться клеми, струм подаватиметься не настільки ефективно, як потрібно. Розряджена або/і майже відслужила своє акумуляторна батарея не справляється з осінньою вологістю;
  • забруднюються, іржавіють контакти стартера, що створює труднощі при запуску двигуна;
  • корозія щіток стартера знижує його потужність, аж до повної відмови.

Знаючи, що система запалювання вкрай вразлива до впливу вологи, приділяйте їй восени більше уваги. Регулярно контролюйте, очищайте контакти від окислів, іржі.

Як осіння вологість впливає на сенсори

Кількість датчиків у сучасних автомобілях невпинно зростає. Це спрощує і оптимізує керування. Волога погода, яка нерідко встановлюється в Україні восени, здатна піднести автомобілістам неприємні сюрпризи. Чутливі сенсорні прилади дають збої. Під загрозою через підвищену вологість опиняються датчики:

  • абсолютного тиску. Окрім підвищеної витрати пального, проблем із перемиканням передач доводиться рахуватися і з іншими неприємностями;
  • кисневі. Лямбда-зонд, поки високі температури не випарують конденсат, не зможе точно виміряти, скільки кисню у вихлопах. Через це двигуну надходитиме паливна суміш неоптимального складу;
  • масової витрати повітря. Це ускладнює правильний розрахунок подачі пального;
  • положення дросельної заслінки. Неправильно визначається, скільки повітря і пального потрібно мотору;
  • положення колінвала. Виникають проблеми, коли запускаєте або глушите силовий агрегат;
  • температури охолоджувальної рідини. Ймовірним стає закипання антифризу, перегрів двигуна. Застрягти холодної осені надовго через це вкрай неприємно, особливо якщо виїхали без теплих речей.

Щоб датчики працювали бездоганно, регулярно перевіряйте, наскільки надійні ущільнювачі, чи не пошкодилася проводка, чи не окислилися роз’єми. Можна убезпечити сенсори, нанісши вологостійкий склад.

Як конденсат ускладнює роботу паливної системи

Волога проникає через паливний бак:

  • на сумнівній заправці, де використовують забруднене обладнання;
  • якщо заправили неякісним пальним, яке зберігали при неналежних умовах;
  • через зношене ущільнювальне кільце на кришці;
  • при температурних перепадах – у вигляді конденсату.

Через це восени автомобілістам доводиться стикатися з чималими труднощами:

  • паливо запалюється гірше. Мотор заводиться насилу, оберти плавають;
  • ускладнена детонація змушує двигун працювати з підвищеним навантаженням;
  • засмічується паливний фільтр;
  • швидко розвивається корозія на паливному насосі, форсунках.

Заправляйте бак вчасно, щоб не дати утворитися конденсату, не користуйтеся неякісним пальним та послугами сумнівних АЗС. Потрапила волога в паливну систему – видаліть за допомогою спеціальних добавок. Не забувайте міняти паливний фільтр.

Чому машина не заводиться в міжсезоння

На форумах автомобілісти України нерідко діляться повідомленнями, що осінній запуск двигуна викликає труднощі. Найчастіше називають такі причини:

  • іскра пішла не в камеру згоряння, а пробила на корпус. Винний конденсат, що накопичився на кришці трамблера з внутрішнього боку;
  • несправний трамблер;
  • котушка запалювання через низький опір або міжвиткове коротке замикання не може видати достатньої потужності, щоб на свічках запалювання виникла іскра. Або самі свічки несправні;
  • акумулятор розрядився або на клемах утворилися масивні окисли, або корозія охопила дроти;
  • вода не дозволяє потоку повітря пройти крізь сильно забруднений повітряний фільтр;
  • волога потрапила на запобіжники, реле, дроти з пошкодженою ізоляцією, контакти сенсорних датчиків;
  • зносився, пошкоджений комутатор запалювання. Таке на автомобілях з електронною системою запалювання теж може статися, хоча настільки надійний пристрій виходить з ладу нечасто.

Щось зробити, щоб запустити двигун, стане можливим, коли визначите, чому він не завівся.

Що робити, якщо авто не заводиться зранку після дощу

Сталися непогожої осені ранкові труднощі запуску, відкрийте капот автомобіля. Починайте з візуального огляду:

  • Трамблер протираємо, почорнілі контакти кришки очищаємо. Варто нанести на внутрішній бік кришки вологостійкий склад або моторну олію.
  • Підсушуємо свічки, дроти, котушку запалювання.
  • Зачищаємо контакти датчиків.
  • Перевіряємо відкриті дроти в жгутах, чи не пошкоджені вони.

Як правило, вже на цьому етапі вдається вирішити проблему. Якщо візуальний огляд у поєднанні з очищенням і просушуванням не допоміг, використовуйте мультиметр, автосканер. Мультиметром по черзі тестуємо всі контактні групи електрики, виконуємо перевірку датчиків. Автосканер покаже, як працюють усі датчики, зможете заміряти параметри кожного на відповідність нормі.

Коли цей етап перевірки не дав відповіді, чому зранку не вдається завести мотор, причину доведеться шукати в паливній системі. Вологий повітряний фільтр просушують або міняють, якщо забруднення зайшло занадто далеко. Нарешті добираємося до паливного насоса.

Як забезпечити запуск двигуна у вологу погоду

Знаєте, що наближаються холодні осінні дощі, подбайте про те, щоб мотор заводився без проблем за будь-якої погоди:

  • перевірте, чи витримає акумулятор зрослі навантаження;
  • огляньте проводку, замініть дроти з порушеною ізоляцією;
  • укрийте АКБ, мотор, систему охолодження теплоізолювальними матеріалами;
  • перекрийте всі шляхи, якими вода може проникнути під капот. Зношені ущільнювачі замініть;
  • електричні контакти очистьте, просушіть, нанесіть на них спеціальне мастило;
  • накрийте електричні компоненти спеціальними кришками;
  • купіть для екстрених випадків дроти для прикурювання та пуско-зарядний пристрій.

Побережіть двигун, рідше застосовуйте холодний старт. Часті холодні запуски прискорено зношують:

  • стартер;
  • акумулятор;
  • колінвал.

Ви виграєте від поспішного запуску силового агрегату небагато, втрати несете через часті холодні старти великі. Щоб швидко і без проблем запускати двигун холодної осені та взимку, підготуйте машину як слід. Порівняно невеликі грошові витрати окупаються. Менше доведеться витрачати на ремонти, нервувати, що мотор не завівся, поспішати і метушитися на дорозі, щоб встигнути вчасно.

Читайте також: Найкращі двірники для дощової осені