Як правильно зберігати автомобіль влітку, якщо не плануєте на ньому їздити

Не всім жителям України вдається влітку поїхати на своєму автомобілі у відпустку, вирушити на пікнік за місто, на риболовлю з ночівлею. Комусь доводиться на довгі місяці законсервувати авто. Важливо розуміти, як зберігати машину влітку, як підготувати її, щоб потім не займатися нескінченними ремонтами та заміною зламаних деталей і механізмів.

Як створити прийнятні умови для зберігання автомобіля влітку

Оптимальний варіант - залишити в гаражі, підземному паркінгу. Тут простіше підтримувати належні умови:

  • температуру - у діапазоні, що незначно відхиляється від 18-21°С;
  • вологість. За цим показником думки експертів суттєво різняться - від 40% до 70%. Обґрунтованим видається твердження, що вологість має бути на рівні 55-60%. При менших показниках гумові ущільнювачі та шланги, матеріали оздоблення і лакофарбове покриття (ЛФП) тріскаються. При більших - розвивається корозія, з'являється пліснява;
  • забезпечено захист від пилу, бруду, калюж, через які днище швидко прийде в непридатність. Хороша гідроізоляція - важливий фактор, вона запобігає появі корозії;
  • не проникають сонячні промені. Тому автомобіль не постраждає ні від інфрачервоного, ні від ультрафіолетового випромінювання;
  • нижча ймовірність проникнення зловмисників;
  • легше боротися з гризунами, які можуть погризти оббивку, проводку.

Де можна залишити автомобіль на літо

Якщо немає можливості залишити машину на консервації в гаражі, на критій парковці, то потрібно знайти стоянку в тіні:

  • під укривним тентом;
  • під навісом.

Що абсолютно неприпустимо, так це багатотижнева стоянка авто на сонці. Влітку в Україні воно завдасть автомобілю значної шкоди. Додайте до цього забруднення ЛФП. Особливу небезпеку для нього становлять пташині екскременти. Їх вирізняє висока кислотність, що роз'їдає лакофарбове покриття.

Підготовка машини до тривалої стоянки

Є деякі нюанси, які потрібно врахувати, виходячи з того, залишаєте авто в гаражі влітку на тривалий термін чи на відкритому місці. Але основні моменти підготовки до консервації незмінні. Підготовка розбивається на кілька етапів.

Кузов

Автомобіль на тривале зберігання ставлять чистим. Вимили, дали висохнути. Після чого:

  • оглядаємо кузов, шукаємо ділянки, уражені корозією;
  • виявили, зачистили, нанесли антикор, зафарбували. Немає часу - нанесіть на зачищену ділянку літол/солідол;
  • елементи кріплення на днищі також обробіть консистентним мастилом;
  • хромовані деталі захищають, наносячи ганчіркою мінеральне масло. Або розчиняють бітум у неетильованому бензині (співвідношення - 1:5).

Переконайтеся, що кузов висушено і йому забезпечено вентиляцію. Інакше почне накопичуватися волога, може розвинутися корозія.

Двигун

Рекомендації, як законсервувати двигун сучасного автомобіля, зводяться до наступного:

  • наведіть порядок у підкапотному просторі;
  • нанесіть на приводний ремінь спеціальне мастило;
  • замініть моторне масло.

Більш практичний підхід переважає у власників уживаних авто. Вони:

  • зливають воду із системи охолодження;
  • заливають у циліндри масло, щоб не заржавіли;
  • затикають просоченими мастилом ганчірками впускний повітряний патрубок, вихлопну трубу;
  • послаблюють натяг ременів.

Шини, підвіска і гальмівна система

Яким має бути догляд за шинами, якщо авто простоїть усе літо без руху? Раціонально зняти їх, зберігати, знизивши тиск до 0,6-0,8 кгс/см2. Не збираєтеся знімати, підкачайте, щоб датчик тиску в шинах показав значення вище звичайного на 10-15%. Тоді шини не деформуються. Додатково використовуйте дерев'яні підставки, щоб зменшити навантаження на шини, підвіску. Поліролі для шин захистять гуму. Навантаження з підвіски автомобіля, який простоїть усе літо, деякі водії знімають, трохи піднявши кузов домкратами.

На стоянкове гальмо законсервоване авто не ставлять, щоб гальмівні колодки не прикипіли до гальмівних дисків, барабанів, не розтягнувся надмірно трос ручника. Безпечніше застосувати противідкотні упори. Якщо у вас авто з МКПП, залиште його на першій передачі.

АКБ

Обов'язковий елемент підготовки автомобіля до довгої літньої стоянки - відключення акумулятора:

  • перевірили проводку;
  • прибрали окисли з контактів;
  • знеструмили;
  • відключили від бортової мережі або взагалі зняли, якщо АКБ зі стажем;
  • зняли дроти з клем;
  • протерли корпус розчином харчової соди. Це запобіжить витоку струму на корпус.

Не відключений акумулятор розрядиться, а зберігання в сильно розрядженому стані ні до чого доброго не приведе. Можливі - сульфатація пластин (покриються шаром сірчанокислого свинцю), замикання.

Салон

Перший крок - ретельне прибирання, під час якого потрібно дістатися до всіх місць, де накопичується сміття. Далі:

  • наносимо спеціальний поліроль на пластикові поверхні;
  • закриваємо вікна сонцезахисними шторками та/або світловідбивними екранами;
  • залишаємо в салоні вологопоглинач і ароматизатори, щоб не страждати при розконсервації від неприємних запахів і плісняви;
  • наносимо силіконове мастило на ущільнювач лобового скла, інших вікон, багажника, дверей;
  • знімаємо двірники, ховаємо у багажник. У ньому також слід навести порядок, прибрати залежані речі.

Паливо, масла і технічні рідини

Що пропонують замінити:

  • старе масло і масляний фільтр, які накопичили занадто багато сторонніх частинок від зносу двигуна. З часом вони спровокують корозію елементів внутрішнього пристрою;
  • гальмівну рідину, що ввібрала занадто багато вологи;
  • бензин. При тривалому зберіганні авто в пристосованому приміщенні його слід злити. Якщо поставили автомобіль на літню стоянку в неоптимальних умовах, залийте повний бак, додавши присадку-стабілізатор. У заповненому баку конденсат не утворюється.

Техобслуговування автомобіля, що простоює влітку

Кілька корисних порад, як не зіпсувати машину без поїздок:

  • де б не залишили влітку, небезпека викрадення залишається. Тому варто використовувати механічні блокіратори, GPS-трекер;
  • поставили в гараж, гумові ущільнювачі багажника, дверей можна зберегти. Вони не помнуться, якщо привідкрити двері, кришку багажника;
  • поставили на відкритому місці, чохол оберіть із дихаючої тканини, а не пластиковий. Інакше конденсат, що накопичується, забезпечить появу іржі на деталях кузова;
  • залиште зазор між тентом і поверхнею кузова, щоб не пошкодити ЛФП.

Документи на автомобіль залиште на зберігання у надійному місці, а не в машині. Перевірте, чи не закінчується термін страхування. Домовтеся заздалегідь, щоб хтось відповідально доглядав автомобіль, поставлений на літню стоянку, поки вас не буде. Обов'язково:

  • щомісяця підзаряджати АКБ у машині з кондиціонером;
  • раз на два тижні (не рідше разу на місяць) запускати автокондиціонер (хай попрацює не менше 5 хвилин);
  • хоча б раз на місяць прогрівати двигун. Тоді масло зможе циркулювати, поршневі кільця - не закиснуть;
  • провітрювати салон, оглядати, чи не з'явилася пліснява;
  • перевіряти стан ЛФП - могли подряпати, наявність підтікань масла, технічних рідин.

Виявлені несправності краще виправляти без зволікань. Не відкладайте на потім, коли знову почнете їздити.

Як розконсервувати автомобіль після літнього зберігання

Що може піти не так:

  • якщо не їздили пів року, водійські навички деякий час доведеться відновлювати;
  • контакти електрики могли окислитися;
  • технічні рідини (моторне і трансмісійне масло, антифриз і гальмівна) - втратити експлуатаційні характеристики;
  • октанове число бензину знизилося, паливо - окислилося. Не вдається завести двигун, злийте старий бензин, залийте свіжий;
  • гумові деталі втратили еластичність, потріскалися. Цим численним компонентам при розконсервації - першочергова увага;
  • рівень електроліту знизився, акумуляторна батарея сильно розрядилася. Перевірте, долийте, підзарядіть.

Тривалий літній простій шкодить автомобілю більше, ніж тривалі поїздки. Тому слід ретельно підійти до постановки авто на зберігання. Недбалість може обійтися недешево.

Читайте також: Какие радиаторы лучше всего справляются с летней жарой