Коли ви за кермом, то стан гальмівної системи машини загалом і гальмівних колодок (ГК), зокрема - одна зі складових безпеки. Потрібно постійно відстежувати, як працюють ТК. Якщо зносилися, то вчасно замінити. Ви можете купити гальмівні колодки за він-кодом у нашому каталозі. Заощадите час і гроші, отримаєте деталі високої якості для вашого авто.
Гальмівні колодки: які вибрати, розглядаючи різні параметри
Не так просто розібратися в різноманітті ГК, представлених різними виробниками і продавцями. Піддайтеся агресивній нав'язливій рекламі, запевненням знайомого продавця і цілком можете крупно переплатити за пару посередніх деталей. Тому варто розібратися, що собою являють ті чи інші ГК, які їхні параметри потрібно враховувати насамперед, а які - віднести до другорядних. Після чого вже вирішувати, які вибрати гальмівні колодки для свого автомобіля.

ГК прийнято відносити до того чи іншого виду за кількома показниками. Такими можуть виступати:
- Тип конструкції. Барабанні застаріли, але все ще зустрічаються. Переваги дискових - менше нагріваються, довше служать.
- Місце встановлення. Задні - ідентичні, передні випускаються праві і ліві. Але міняти гальмівні колодки бажано парами. Враховуємо, що навантаження при гальмуванні на передні ТК приблизно втричі вище, ніж на задні.
- Коефіцієнт тертя (µ) у поєднанні з робочою температурою:
- для стандартних ТК µ дорівнює 0,25-0,35. Призначаються такі для водіння в спокійній манері, для поїздок містом. Не повинні розігріватися вище 350˚C. Роздумуєте, як вибрати задні гальмівні колодки на ВАЗ, на якому їздите хорошими дорогами - це хороший варіант;
- у ТК конвеєрного (преміального) сегмента µ перебуває в межах 0,35-0,50, спортивного - вище 0,50. Відповідно зростають і межі робочих температур, доходять до 900˚C. Істотний момент: оптимальний µ спортивними моделями досягається за високих робочих температур. У спортивних ТК коефіцієнт тертя може впасти до 0,2, як у сильно зношених, якщо робоча температура не перевищила діапазон хоча б 100-200˚C.
- Матеріал фрикційної накладки. Спочатку застосовували азбест, як матеріал стійкий до високих температур, що перешкоджає зносу гальмівних колодок. Однак у розвинених країнах азбест визнано канцерогенно небезпечним. Виділення шкідливих частинок відбувається якраз за підвищених температур. Тому на сьогодні при розв'язанні проблеми, як вибрати задні гальмівні колодки, орієнтуємося на фрикційні складові:
- органічні. Для виготовлення таких фрикційних накладок за основу беруть високотемпературні смоли, каучукові суміші, кевлар, гуму, скло, вуглець;
- низькометалеві. Вміст металевої стружки - до 15%, решта - органіка. Тому зазвичай також іменуються органічними. Це безшумні ТК, вони моментально відгукуються, коли натискаєте на педаль гальма. До мінусів віднесемо зайву м'якість, схильність забиватися пилом і прискорене зношування;
- напівметалеві. Вміст металів - не нижче 30 і не вище 65%. Графітовий, мідний або залізний порошок змішаний з наповнювачами. Добре віддають тепло, надійні. Можуть шуміти, а за низьких температур - збоїти. Наскільки холодно має стати за бортом авто, чомусь не уточнюють. В Україні взимку таких морозів, мабуть, не буває. Якщо у вас немає особливих вимог, побажань до того, як вибрати колодки гальмівні, то варто зупинитися на напівметалевих;
- металеві. Ставити варто тільки на спортивну машину, якщо любите поганяти на високих швидкостях. Тоді повністю розкриється потенціал таких ТК. Галасливі, але прекрасно поводяться саме при високих температурах;
- керамічні. Дуже дорогі, легкі, екологічно бездоганні. Працюють тихо, подовжують термін експлуатації гальмівних дисків;
- напівкерамічні. Кераміка доповнюється металами, синтетичним каучуком.

Гальмівні колодки, які краще вибрати у 2024 році
Дивіться не тільки на ціну і бренд. Орієнтуйтеся насамперед на те, як і де ви керуєте машиною, в якому стилі і якими трасами. Так простіше розібратися, що вам насправді потрібно. Встановлюєте, наприклад, прекрасні спортивні ТК, потім повільно їздите містом, піддаєте себе (і не тільки!) зайвому ризику. Їм потрібні зовсім інші умови експлуатації.
Які гальмівні колодки вибрати в бюджетному сегменті:
- Hi-Q з написом SBI або SANGSIN на пакувальній коробці. Випускаються потужним південнокорейським концерном SANGSIN.
- Icer. Іспанський концерн Icer Brakes, якому належить ця марка ТК, відомий як найбільший постачальник фрикційних матеріалів для європейського ринку.
- LPR. Під такою назвою виробляються італійською фірмою з П'яченци з 1977 року. Великий виробник, якість ТК перевірена, вони користуються цілком заслуженим попитом.
- Starline. Чеська компанія Autokelly відома з 1999 року. Якість близька до німецької, ціни - до демократичних.
Не влаштовує продукція з бюджетного сегмента, розгляньте, як вибрати колодки гальмівні в більш просунутому. Розглядаємо ТК, які позиціонуються як аналоги оригінальних. Пропонуємо таку ТОП-сімку:
- ATE. Німецька торгова марка, належить компанії Continental Teves. Для захисту від підробок виробник застосовує голограму, надає великі цифрові дані, що характеризують параметри гальмівних колодок.
- Brembo. Італійці займають чималу частку ринку. Оперативно реагують на випуск нових моделей автомашин. Для вирішення проблеми, які гальмівні колодки краще вибрати, Brembo надає чимало варіантів.
- Ferodo. Зазначимо, що на деякі моделі цього британського концерну автолюбителі скаржаться. Претензії висувають через надмірну м'якість фрикційної складової.
- NiBK. Якщо у вас японське авто, то легко підберете до нього такі ТК.
- Road House. Іспанська фірма спеціалізується саме на цьому сегменті гальмівних колодок, розширює свою частку ринку.
- Textar. Компанія з ФРН відома тим, що постачає комплектуючі німецьким виробникам автомашин. Їх ставлять на БМВ, Мерседес, Фольксваген.
- TRW. Чудово тихі ТК, не перегріваються. Не знаєте, як вибрати гальмівні колодки для свого rav4, ознайомтеся з асортиментом від TRW.
Підшукуєте колодки з високими показниками коефіцієнта тертя і робочої температури? Наш вибір ТОП-5:
- Brembo, серія Xtra.
- D-Friction. Керамічні американські ТК.
- EBC. Оцініть переваги «жовтої серії» великого британського виробника автозапчастин.
- HAWK. Серія для спорткарів - HP Plus.
- Power Stop. Відмінно зарекомендували себе на пікапах, кросоверах, позашляховиках.
Як вибрати гальмівні колодки

Перш ніж почати перебирати варіанти, візьміть до уваги рекомендації автовиробника. Абсолютно нехтувати ними явно не варто. Придивіться, в якому стані перебувають гальмівні диски машини. Купуйте тільки сертифіковану продукцію, від відомих брендів і у перевіреного продавця. Подивіться, які гальмівні колодки пропонує наш каталог, згадайте, що важливим є не тільки те, як їх вибрати, але і як обкатати. Знадобиться приблизно 300 км пробігу, щоб ТК притерлися до гальмівних дисків.
Читайте також: Яке масло використовувати для амортизаторів?