Коли ви натискаєте на педаль гальма, ваше зусилля передається через гальмівну рідину до колісних механізмів, притискаючи колодки до дисків або барабанів. Завдяки цьому тертю автомобіль сповільнюється і зупиняється. Нижче розглянемо, як влаштовані ключові елементи системи і чому двоконтурна схема підвищує безпеку.
Двоконтурна гальмівна схема

Сучасні автомобілі зазвичай оснащені двоконтурною гальмівною системою, щоб підвищити надійність: якщо один контур раптом відмовить, другий продовжить працювати і дасть вам можливість загальмувати. Найчастіше один контур підключений до передніх коліс і одного заднього, а інший — до решти заднього. Або кожен контур може обслуговувати по два колеса. У будь-якому випадку це рішення захищає вас від повної втрати гальм на дорозі.
Гідравліка в основі гальм

Серце гальмівної системи — це гідравліка. Коли водій натискає педаль, головний циліндр виштовхує гальмівну рідину у трубки. Під тиском вона доходить до колісних механізмів, де поршні (pistons) притискають колодки до дисків або барабанів. Саме тертя між поверхнями дає ефект уповільнення. Чим сильніше ви тиснете на педаль, тим більше тиск і тим потужніше гальмування.
Головний гальмівний циліндр

Головний циліндр можна назвати «відправною точкою» тиску. При кожному натисканні педалі він подає рідину в контури. Якщо раптом помітили зниження ефективності гальмування або витік, перевірте цей вузол і за потреби замініть. Наприклад, на сайті Takar.com.ua завжди можна підібрати головний гальмівний циліндр для вашого автомобіля.
Роль вакуумного підсилювача

Щоб вам не доводилося натискати на педаль з усієї сили, в конструкцію включають вакуумний підсилювач. Він використовує різницю тисків між впускним колектором двигуна і атмосферою. У результаті натискати на гальмо стає набагато легше, але навіть якщо підсилювач перестане працювати (наприклад, при заглушеному моторі), гальма не зникнуть, просто доведеться докладати більше зусиль ногою.
Дискові гальма — вибір для передньої осі

На передніх колесах більшості автомобілів стоять саме дискові гальма. При спрацьовуванні механізму супорти притискають гальмівні колодки до обертового диска, знижуючи швидкість. Така конструкція краще протистоїть перегріву і дозволяє швидко розсіювати тепло, ніж барабанний варіант.
Барабанні гальма — часто ззаду

Задні колеса нерідко використовують барабанну схему. Обертовий барабан надівається на маточину, а всередині нього дві колодки рухаються назовні, притискаючись до барабанної поверхні. Такий варіант дешевший у виробництві, надійний і перевірений часом, але при інтенсивному використанні нагрівається швидше, ніж диски.
Переваги «двох контурів»

При різкому гальмуванні вага автомобіля зміщується вперед, роблячи передні колеса основним «гальмівним елементом». Однак не можна недооцінювати й задню вісь. Саме тому двоконтурна система забезпечує додатковий рівень безпеки: якщо раптом один контур дає збій, другий збереже хоча б частину гальмівної сили.
Стоянкове (ручне) гальмо

Окрім гідравліки, є ще й механіка, а саме стоянкове гальмо — «ручник», який задіює колеса через троси. Його завдання — утримувати машину на місці, коли ви припаркувалися. В екстреній ситуації він може трохи допомогти сповільнитися, якщо раптом перестане працювати основна система.
Чому важливо своєчасно обслуговувати гальма

З часом колодки і диски зношуються, та й сама рідина може втратити властивості. Якщо вчасно не замінити витратні матеріали, ризик перегріву і аварійних ситуацій зростає. У магазині Takar.com.ua ви знайдете всі необхідні запчастини: від гальмівних дисків до головного циліндра. Важливо, щоб кожна деталь працювала справно. Це дасть вам впевненість на дорогах і можливість вчасно зупинитися, коли це особливо потрібно.
Читайте також: Як працює система запалювання?