Алюмінієві або поліуретанові проставки: плюси і мінуси

Якщо маршрути ваших поїздок часто пролягають поза хорошими дорогами, то хоч-не-хоч доведеться задуматися, як зробити перебування за кермом комфортнішими. Найпростіший спосіб домогтися цього доступний кожному автомобілісту. Самостійно збільште величину дорожнього просвіту. Для початку розберіться, які проставки краще ставити. У цьому вам допоможе наш каталог проставок для збільшення кліренсу.

Які проставки краще, розглядаємо переваги і недоліки

Prostavki group

Потрібно підвищити прохідність авто, збільшуємо кліренс. Без особливого фанатизму, інакше занадто багато втратимо в керованості, стійкості, плавності ходу. Сучасний ринок пропонує безліч варіантів проставок. Їх роблять із різних матеріалів:

  • гуми;
  • каучукових сумішей;
  • алюмінію;
  • пластику.

Спробуємо розібрати, в чому полягають відмінності між деталями, для виготовлення яких беруть різні матеріали. Це допоможе визначити, які проставки кращі, алюмінієві або поліуретанові, або гумові. Параметрами для порівняння беремо:

  • тривалість використання;
  • здатність зберегти задані властивості, зазнавши деформації;
  • вартість.

Що стосується складності установки, то вона на вибір не вплине, будь-які проставки ви встановите самостійно.

Гумові або з каучукових сумішей

Плюси гуми загальновідомі. Такі проставки відрізняє пружність, вони досить швидко повернуть початкову форму після тривалого навантаження. Невисока вартість компенсує недоліки. З такими проставками не можна розраховувати на постійно успішні тривалі поїздки в складних дорожніх умовах. Гума прискорено зношується при температурному перепаді, стає нееластичною, безформною. Під значним навантаженням здатна і зовсім розірватися.

Алюмінієві

Якщо каучукові суміші видаються ненадійним матеріалом, то доведеться вибрати: які проставки краще, алюміній або поліуретан.

Сплави з легкого сріблястого металу користуються довірою давно і не випадково. Алюмінієві проставки служать довго і надійно, вони міцні, зберігають незмінними механічні властивості. Однак програють у пластичності. Це негативно позначиться при великому навантаженні. На них дають 10-річну гарантію. Якщо алюмінієва проставка деформується, то не зможе повернутися до початкової форми. Інший вагомий мінус - дорожнеча алюмінію на світовому ринку, що впливає на вартість виробів із нього. До того ж потрібно нанести спеціальне полімерне захисне покриття, щоб алюмінієва проставка не руйнувалася під впливом вологи, підвищених температур. Що позначається на ціні виробу.

Поліуретанові

Міцність алюмінію, довговічність проставок з нього довго служили фактором, який виправдовував високу ціну. Але з появою більш дешевих у виробництві матеріалів алюміній починає поступатися позиціями. При порівнянні, які проставки кращі, поліуретанові або алюмінієві, пластик виграє за кількома параметрами:

  • коштує дешевше;
  • служить довше;
  • має «пам'ять матеріалу». Пластичність дає змогу поліуретановим проставкам легше переносити значні навантаження і повертати вихідну форму;
  • стійко переносить вплив агресивних речовин, корозії.

Пружність поліуретанових проставок дозволяє успішно поглинати механічну енергію, яка обрушується на пружини. Як результат, сайлентблоки піддаються меншим навантаженням, підвіска автомобіля служить довше.

Як недоліки багато автолюбителів називають деформацію від температури, характерний для міцного пластику скрип під час експлуатації. Він з'являється незабаром після того, як поставите деталь. Уникнути цього неприємного явища нескладно. Коли будете встановлювати поліуретанову проставку, нанесіть на місця, де вона стане стикатися з елементами підвіски, парафін. Неприємний скрип не з'явиться.

Що потрібно врахувати, коли вибираєте, які проставки краще поставити

Komplect prostavock

Наш вибір складається з урахуванням кількох важливих обставин:

  • які особливості вашого автомобіля;
  • як давно служать пружини підвіски. При більшому зносі кліренс після встановлення проставки збільшується меншою мірою. Різниця буде від декількох мм і вище;
  • який тип конструкції підвіски. У автомобілів з мостом після того, як встановите проставки, кліренс збільшиться в точній відповідності з її висотою. А ось для авто з багатоважільною конструкцією підвіски коефіцієнт коливається в широкому діапазоні - від 1,1 до 1,5. З проставкою висотою в 20 мм дорожній просвіт зросте на величину, що дорівнює 22-30 мм;
  • на скільки мм розраховуєте підняти машину. Надмірне збільшення дорожнього просвіту негативно впливає на керованість, стійкість;
  • які проставки для збільшення кліренсу краще, виходячи з їхньої форми;
  • якої висоти маєте намір встановити деталь. Вони виготовляються висотою в 10-40 мм. 40 мм розглядаємо як граничну висоту для проставки, інакше підвіска стане прискорено зношуватися;
  • в якому місці передбачається закріпити проставку. Вона може встановлюватися як на, так і під пружини, на амортизатори і опору, під опорний підшипник.

Все це впливає на наш вибір і слід брати до уваги, щоб не помилитися.

Наскільки залежить збільшення кліренсу від висоти проставки

Як пов'язані розміри встановлюваної деталі і зростання дорожнього просвіту? Прямого співвідношення, 1:1, домогтися складно. На підсумкову величину впливають багато параметрів, про які сказано вище. Наприклад, проставка, яку розмістите на стійці амортизатора, дасть коефіцієнт підйому в 1,4. Ставите висотою в 30 мм, збільшуєте кліренс на 42 мм.

Якщо ви встановите проставку висотою не більше 30 мм, то не потрібно буде проводити додаткові операції з автомобілем. Шруси (кути приводів) не піддадуться додатковому навантаженню, гальмівні шланги не натягнуться, сайлентблоки не опиняться під напругою, не зміняться величини кутів розвалу-сходження.

Збільшите дорожній просвіт понад 30-50 мм, порушиться балансування вашого авто. Пристойно втратите в ефективності управління, вона може знизитися в межах від 1 до 25%.

Рекомендується збільшувати просвіт для передніх підвісок на 20 мм, не більше. Для задніх ця величина може підніматися до 30-50 мм.

Замість висновку: які все-таки проставки краще ставити

Vidy prostavok dlya uvelicheniya klirensa

Кліренс авто доводиться збільшувати для більшої прохідності, щоб впевненіше їздити по бездоріжжю. Вплинути на таке рішення можуть і більш банальні причини. Багато водіїв постійно возять пасажирів, часто не мініатюрної статури. Та й задній багажник нерідко завантажуємо під зав'язку важкими предметами. Результат - задня підвіска цілком може почати просідати. Тому після деякого часу починаємо з'ясовувати, які краще проставки для збільшення кліренсу.

Економічний варіант - встановлюєте гумові і міняєте вчасно, у міру зносу. Щоб не морочитися, ставте алюмінієві. Витратите більше грошей, так і прослужать довше. Подивіться і більш сучасні варіанти в нашому каталозі, проконсультуйтеся і купіть.


Читайте також: Як визначити знос гальмівних колодок?