Чому засмічуються форсунки і фільтри, і як це впливає на роботу двигуна?

Система подачі палива інжекторного двигуна включає в себе паливний насос, фільтр і форсунки. Всередину циліндрів потрапляє через пропускні отвори у форсунках. Від точності та якості розпилення залежить правильність пропорції горючої суміші, її займання, горіння, і в кінцевому підсумку, потужність двигуна, яка виникає в цьому процесі.

Засмічення системи порушує пропускну здатність форсунок, що призводить до збоїв роботи ДВЗ. Як велика, так і недостатня концентрація палива в паливоповітряній суміші шкодить двигуну і всій випускній системі. Локалізація сторонніх компонентів знаходиться в баку, фільтрі та інжекторному розпилювачі. Тому завдання кожного автовласника стежити за чистотою паливної системи, вчасно виявляти проблему і усувати її, щоб можна було продовжувати експлуатацію машини.

Чому засмічуються форсунки і фільтри?

Паливна форсунка

Погана якість і забруднення палива під час зберігання - головні причини, через які засмічується паливна апаратура транспортних засобів із ДВЗ. Волога, смоли, продукти окислення та іржа, що осіла на дні паливної ємності, знижують пропускну здатність спочатку фільтра, а потім і форсунок.

Фільтр покликаний утримувати сторонні домішки, але коли фільтрувальний матеріал переповнюється або використовується погана якість елемента, бруд поширюється системою. Однак засмічення форсунок відбувається не тільки з цієї причини. У результаті високих температур, під час горіння палива, смоли і дрібні частинки коксуються на поверхні. Перекриваючи тим самим канали.

Тому найчастішими факторами, що виступають в ролі причин забруднення фільтрів і форсунок, є:

  • підроблені деталі;
  • погана якість фільтрувального елемента;
  • сторонні домішки в паливі (присадки і смоли);
  • бруд та іржа в паливному баку.

Але причина засмічення системи криється не тільки в корозії паливопроводу, а й несвоєчасній заміні фільтрувального елемента.

Як зрозуміти, що форсунки засмічені?

Засмічення форсунок діагностувати не так вже й просто. Ось деякі із симптомів:

  • нестабільні оберти мотора;
  • провали під час натискання на педаль газу;
  • підвищена витрата палива;
  • втрата потужності двигуна;
  • зниження швидкості розгону;
  • ускладнення запуску двигуна на гарячу;
  • чорний вихлоп;
  • висока токсичність відпрацьованих газів.

Більшість симптомів будуть схожі з іншими проблемами в паливній системі. Але якщо говорити загалом про зниження пропускної спроможності паливопроводу, то вона стане помітною саме на високих обертах двигуна і в міру зростання навантаження.

Пропускна здатність магістралі оцінюється за допомогою перевірки тиску. Показник варіюється від 3 до 4 бар. Низький тиск у паливній системі може вказувати на засмічення форсунок або несправність механізму, що його регулює. У такому разі доцільно провести комп'ютерну діагностику на наявність помилок.

Рішення, про те, що потрібно купувати нові форсунки паливні, ухвалюють лише після перевірки або детальної їх діагностики на лабораторному стенді в СТО. Часто виправити ситуацію допомагає чистка інжектора або заміна фільтрів.

Як часто потрібно чистити форсунки і міняти фільтри?

Будь-яка деталь паливної системи потребує до себе періодичної уваги під час обслуговування автомобіля. Так, якщо говорити про фільтри, то періодичність їх заміни від 30 до 60 тис. км пробігу. Очищення форсунок має проводитися не рідше ніж 30 000 км.

Велика кількість палива, що надходить у обратку, свідчить про зниження пропускної здатності форсунок!

Порівняння використаного паливного фільтра та нового

Засмічення не тільки порушує нормальне надходження пального в камеру згоряння, а й порушує процес горіння, а також завдає шкоди роботі деталей поршневої групи. Також сміттєва пробка в магістралі створює додаткове навантаження на насос, який подає його в рампу. Тож новий паливний фільтр захистить ваші форсунки, поршні від сторонніх часток і продовжить термін служби паливного насоса.

На дизельному автомобілі не забувайте періодично зливати воду з відстійника, а не тільки міняти фільтр!

Поради з догляду за паливною системою

Якщо упустити момент, коли необхідно почистити інжектора або поміняти фільтра, то це може спричинити за собою дорогий ремонт паливної системи. Щоб цього уникнути, вам допоможуть такі поради від автомайстрів:

  • заправляйтеся на перевірених АЗС з якісним паливом;
  • використовуйте періодично очищувачі для форсунок;
  • утримайтеся від зберігання палива в старих іржавих каністрах;
  • якщо автомобілю понад 5 років не полінуйтеся промити паливний бак.

А також регулярно міняйте паливний фільтр тонкого очищення і проводьте діагностику форсунок. Ці маніпуляції дадуть змогу вчасно виявити проблеми та ухвалити відповідне рішення щодо їх усунення.