Підготовка автокондиціонера до літа

Кожному автомобілісту в Україні після завершення зимового сезону доводиться готуватися до літньої спеки та духоти. Особливо неприємно це під час тривалих поїздок і заторів. Щоб зберегти звичний комфорт, водії заздалегідь перевіряють, чи потрібна заправка кондиціонера перед літом. Заодно оцінюють стан усієї системи охолодження.

Які проблеми можна виявити напередодні літнього сезону

Навіщо перевіряти автокондиціонер, якщо взимку його не вмикали? На перший погляд, логічно. Але:

  • Фахівці рекомендують навіть узимку вмикати кондиціонер на 10 хвилин 1-2 рази на місяць — це підтримує його справність.
  • Холодоагент дуже летючий. Якщо витік перевищує 5–10% на рік — потрібно заправити. У машин з пробігом — щороку.
  • Окислюються контакти, тріскається гума та пластик, зношуються підшипники.
  • У випарнику та дренажній системі накопичуються бактерії, пліснява. У спеку вони викликають запахи й алергії.
  • Засмічуються фільтри — це призводить до перегріву компресора.
  • У зовнішньому блоці накопичується бруд, що порушує теплообмін і може вимкнути кондиціонер.

Що включає обслуговування кліматичної системи автомобіля

Самостійна діагностика нескладна:

Зовнішній блок:

  • Очистити радіатор від забруднень.
  • Перевірити ізоляцію, кріплення, відсутність вологи та окисів.

Внутрішній блок:

  • Зняти та промити фільтри.
  • Прочистити дренажну систему.
  • Продезінфікувати випарник.
  • Очистити вентилятор радіатора кондиціонера.

Далі — перевірка рівня холодоагенту та напруги на клемах. Після візуального огляду запускаємо кондиціонер у тестовому режимі. Якщо працює тихо й ефективно — система готова.

Як зрозуміти, коли потрібно заправити кондиціонер

Ознаки несправності:

  • Не вмикається.
  • З'являються шуми, клацання.
  • Погано охолоджує або повільно знижує температуру.
  • У салоні затхлий запах.
  • Іній на внутрішньому блоці.
  • Масляні сліди на трубках.

Причина — витік холодоагенту. Перед заправкою слід знайти місце витоку.

Зовнішній огляд автокондиціонера

Роботи поділяються на два етапи:

  1. Зовнішній огляд:
    • Огляньте радіатор на пошкодження та підтікання.
    • Перевірте трубки та шланги.
    • Переконайтеся у відсутності слідів масла на компресорі.
  2. Перевірка холодоагенту:
    • Якщо є оглядове віконце — прозорий фреон означає норму, з бульбашками — потрібна заміна.
    • При натисканні на золотник має бути шипіння. Якщо ні — фреону немає.

Перевірка працездатності автокондиціонера

Тест проводять при температурі вище +5°C:

  • Запустіть двигун, прогрійте.
  • Увімкніть кондиціонер — має бути клацання муфти, шум вентиляторів, загоряється індикатор.

Як перевірити компресор кондиціонера

На торці компресора у вимкненому стані шків обертається вільно. Увімкнення системи з’єднує шків із диском, і компресор починає працювати. У німецьких авто диск обертається завжди.

Тактильна перевірка:

  • Товста трубка з салону — має бути холодною.
  • Трубка до радіатора — гарячіє.
  • Тонка трубка назад у салон — не повинна бути дуже гарячою. Це ознака надлишку фреону або забруднення.

Якщо з дефлекторів іде прохолодне повітря — кондиціонер справний і готовий до літа.

Читайте також: Чи потрібно промивати радіатор перед літом?