Антифриз для спекотної погоди

У спекотну погоду двигун автомобіля потрібно захищати від перегріву. Мотор сильно нагрівається під час роботи. До цього додається ще й вплив підвищеної температури повітря, гарячі випари, що піднімаються від асфальту. Важлива роль у протидії перегріву двигуна відводиться охолоджувальній рідини. Автомобілісти України зацікавлені у виборі найкращого антифризу для літа.

Що таке антифриз

Назва вказує на охолоджувальні властивості речовини, що захищає двигун від перегріву. Основу антифризу становить суміш води з моноетиленгліколем (МЕГ).

  • Вода замерзає при 0°C, МЕГ — при -13°C.
  • Склад 40% води і 60% МЕГ — при -49°C.
  • Температура кипіння МЕГ — 197,3°C, води — 100°C.
  • Температура кипіння антифризу — 105-125°C.

Температура кипіння залежить від складу, а не кольору. До антифризу додають присадки (2–4%), які:

  • зменшують агресивність МЕГ до прокладок і шлангів;
  • перешкоджають корозії;
  • зменшують кавітацію та утворення піни;
  • покращують тепловідведення;
  • стабілізують властивості рідини;
  • додають флуоресценцію — виявлення витоків під УФ-світлом.

Класифікація антифризів

Колір не є надійним критерієм. Класифікація базується на типі присадок:

Мінеральні (неорганічні)

Приклад — радянський тосол. Основу складають солі: борати, нітрати, нітрити, сульфіти. Недоліки:

  • Недовговічність;
  • Утворення абразивних частинок;
  • Слабке тепловідведення.

Карбоксилатні (органічні)

Присадки — карбонові кислоти та їх солі. Ефективні для алюмінієвих деталей, але можуть викликати окиснення міді та чавуну.

Гібридні

60-70% — неорганічні солі (силікати, фосфати), решта — карбоксилати. Компроміс між ефективністю та довговічністю.

Лобридні

До 90% — карбоксилати, 10% — солі. Дорогі, сучасні, дуже ефективні та довговічні.

Кольори антифризів VAG

  • G11 — зелений (гібридний, до 2012 року);
  • G12 / G12+ — червоний (карбоксилатний);
  • G12++ / G13 — фіолетовий (лобридний).

Яким має бути антифриз у спеку

Літній антифриз повинен:

  • мати високу температуру кипіння;
  • захищати від корозії;
  • бути безпечним для матеріалів деталей;
  • відповідати рекомендаціям виробника авто.

Що впливає на вибір антифризу

Орієнтуйтеся на:

  • інструкцію до авто;
  • матеріал радіатора (зелений — для алюмінію, червоний — для міді);
  • бюджет і стан авто.

Термін зберігання і заміни

  • Неорганічні — до 3 років;
  • Гібридні та лобридні — до 8 років;
  • G11 — до 2 років;
  • G12, G12+ — 3-5 років;
  • G12++, G13 — практично без заміни.

Антифриз потрібно змінити, якщо:

  • сталася велика втрата;
  • змішався з оливою (райдужна плівка);
  • змінив колір, став брудним.

Доливання і заміна охолоджувальної рідини

  • Невеликі втрати — долити дистильовану воду.
  • Значні втрати — використовувати розбавлений концентрат.
  • Фосфатні — розбавляти лише дистилятом. Силікатним — можна звичайну воду.
  • Не змішуйте різні типи антифризу.
  • У разі сильного забруднення — промийте систему.

Після заміни: