Конфігурація ручного гальма

Найпростіший варіант конструкції ручного гальма — один трос, що переходить у Y-подібний урівнювач, після якого йде другий трос. Незважаючи на те, що точні рішення можуть відрізнятися залежно від моделі авто, принципи обслуговування та налаштування залишаються загальними.
У деяких випадках можна зустріти гвинт для регулювання майже в будь-якому місці між важелем і колесами, однак загальний принцип налаштування не змінюється.
Альтернативна схема ручного гальма

Приклад альтернативної схеми ручного гальма, де основний трос з'єднується з колесами без використання Y-подібного вирівнювача. Залежно від конструкції, можуть застосовуватися різні механізми компенсації зусилля.
Існує інша схема: від важеля тягнеться основний трос до компенсаційної скоби, від якої вже йде додатковий трос до коліс. Навіть на автомобілях, де ручне гальмо діє на передні колеса, конструкція зберігає схожі принципи.
Троси з часом можуть розтягуватися, тому їх необхідно регулярно перевіряти, змащувати та за потреби регулювати. Рекомендується проводити огляд кожні пів року або 6 000 миль (приблизно 10 000 км). Якщо ви відчуваєте, що ручне гальмо працює слабше, ніж зазвичай, варто негайно перевірити систему.
Більш серйозна проблема — зношення троса, що може призвести до його різкого обриву. Також рухомі деталі можуть заіржавіти та заклинювати, через що гальмо не буде повністю вмикатися або вимикатися.
Заміна троса ручного гальма

Конструкції можуть значно відрізнятися, тому заздалегідь зробіть нотатки або фотографії, щоб не заплутатися під час збирання. Зазвичай від важеля назад йде один або два троси.
Якщо тросів два, кожен із них, як правило, закріплений на своїй стороні важеля через регулювальні гвинти та веде до відповідного колеса. У цьому випадку налаштування виконують окремо для кожного троса.
При одному (основному) тросі він кріпиться до важеля через вушко та штифт (найчастіше до нижньої частини важеля). Іноді замість троса може бути встановлена тяга. До кінця троса може кріпитися "урівнювач" — спеціальна поперечна скоба, що забезпечує рівномірний розподіл зусилля.
Особливості троса на деяких авто
Наприклад, у ранніх моделей Mini та аналогічних передньопривідних машин Leyland троси проходять через канали та огинають дугоподібні сектори на задніх важелях. Це місце особливо вразливе до іржі та заклинювання. Якщо сектор "залип", обробіть його проникаючим мастилом.
Зніміть трос із гальмового щитка, обережно розхитайте сектор, рухаючи його вперед-назад. Перед зворотним встановленням змастіть усі рухомі елементи, щоб уникнути повторного заклинювання.
Замовити якісні троси та інші деталі для ручного гальма ви можете в магазині takar.com.ua, де представлений широкий вибір запчастин та витратних матеріалів.
Читайте також: Підготовка автомобіля до зими: повний чек-лист