Чому взимку частіше ламається радіатор печі

Взимку багато водіїв стикаються з неприємною ситуацією: в салоні холодно, скло запотіває, а пічка дме ледь теплим повітрям. Нерідко проблема пов'язана з тим, що радіатор пічки взимку працює на межі, через що в морози він найчастіше і підводить. Чому це відбувається і як уникнути дорогого ремонту - розберемося по порядку.

Навіщо потрібен радіатор пічки і як він працює

Навіщо потрібен радіатор пічки і як він працює

Радіатор пічки - це невелика, але дуже важлива деталь, захована під торпедо. Без неї взимку в салоні просто неможливо комфортно їздити: саме вона відповідає за те, щоб з дефлекторів дуло тепле повітря в обличчя, на ноги і на скло.

Все працює досить просто і логічно. Гарячий антифриз з двигуна, розігрітий до 85-95 градусів, по тонких патрубках надходить в радіатор пічки. Сам радіатор - це як міні-копія основного радіатора охолодження, тільки набагато компактніший: сотні тоненьких трубочок і пластин, які називають стільниками. Вентилятор пічки засмоктує холодне повітря (з салону або з вулиці) і проганяє його прямо через ці гарячі стільники. На виході повітря стає теплим або навіть гарячим і заповнює весь салон.

За те, щоб антифриз пройшов саме через радіатор пічки, відповідає спеціальний кран - він може бути механічним або електричним. Коли ви повертаєте ручку температури в червону зону, кран відкривається, і гаряча рідина починає циркулювати через радіатор. Якщо кран закритий - антифриз йде по великому колу повз пічку, і з дефлекторів дме холодне повітря.

Влітку кран зазвичай залишається закритим, радіатор пічки стоїть холодний і майже не використовується. А ось взимку його робота повсякденна. Після прогріву мотора, як тільки ви вмикаєте обігрів, він відразу починає віддавати тепло. Від його стану безпосередньо залежить, наскільки швидко прогріється салон і чи будете ви їхати в комфорті або мерзнути, поки двигун не вийде на робочу температуру. Саме тому взимку навантаження на радіатор пічки максимальне, і будь-які слабкі місця в ньому проявляються особливо швидко.

Основні причини поломок радіатора пічки взимку

Основні причини поломок радіатора пічки взимку

Несправності радіатора пічки в мороз виникають не на порожньому місці. Є кілька головних винуватців, які мороз тільки підсилює.

  • Перше - сам антифриз. У холоді він густішає, тиск в системі підскакує, особливо коли двигун тільки прогрівається. Якщо радіатор вже старий або патрубки з мікротріщинами, рідина починає просочуватися в найслабших місцях.
  • Друге - постійні перепади температур. Машина ніч стоїть на вулиці при -25, радіатор повністю охолоджується. Вранці заводите - через півгодини він вже +90 градусів. Метал то розширюється, то стискається, пластикові бачки тріскаються, пайка розходиться.
  • Третє - якість охолоджуючої рідини. Якщо антифриз давно не міняли, він стає агресивним, роз'їдає алюміній зсередини. Або якщо залили неякісний - всередині утворюється накип, канали забиваються, і тиск зростає ще сильніше.

Взимку дорожня сіль і реагенти створюють додаткове навантаження на елементи системи охолодження. В першу чергу страждають гумові патрубки і з'єднання, що з часом може побічно позначитися на роботі радіатора пічки.

Симптоми несправності радіатора пічки

Симптоми несправності радіатора пічки

При прогрітому двигуні нерідко виникає питання, чому погано гріє пічка взимку, і з чим це може бути пов'язано. У більшості випадків винен саме радіатор пічки - проблему легко помітити, якщо прислухатися до машини і не ігнорувати дрібниці. Чим раніше ви помітите перші ознаки, тим простіше і дешевше обійдеться ремонт: часто вистачає промивання, а не повної заміни з розбиранням торпедо.

Ось основні симптоми, які майже завжди вказують на проблему саме з радіатором пічки:

  • Пічка дме холодним або ледь теплим повітрям навіть після повного прогріву двигуна - чекаєте 10-15 хвилин, стрілка температури в нормі, а з дефлекторів все одно йде прохолода.
  • Скло в салоні постійно запотіває, особливо лобове - вологе повітря не осушується, видимість падає, і двірники вже не допомагають.
  • Під килимком переднього пасажира з'являється мокра пляма з характерним запахом антифризу - класика, коли радіатор дає текти всередину салону.
  • У салоні відчувається солодкуватий запах тосола при увімкненій печі - антифриз випаровується і потрапляє в повітря через вентиляцію.
  • Рівень антифризу в розширювальному бачку поступово падає без видимих патьоків зовні - рідина витікає через мікротріщини в радіаторі (з'явиться і запах солодкого, і калюжа під килимком).

Будь-який з цих сигналів - серйозний привід заїхати на діагностику. На сильному морозі симптоми іноді слабшають через підвищену густоту антифризу і знижений тиск в холодній системі, і здається, що все нормалізувалося. Але як тільки двигун прогріється до робочої температури, тиск зросте, і радіатор може розірватися остаточно - тоді без евакуатора і великого ремонту вже не обійтися. Краще перестрахуватися заздалегідь, поки проблема ще невелика.

Як захистити пічку взимку і запобігти поломці

Як захистити пічку взимку і запобігти поломці

Заміна радіатора пічки взимку - процедура, якій мало хто радіє. Автомобіль доводиться залишати в сервісі на морозі, чекати, поки майстри розберуть салон і замінять деталь. Багато водіїв стикалися з подібним або чули від знайомих, наскільки це незручно і затратно за часом. Набагато розумніше заздалегідь подбати про систему опалення, щоб морози пережити без таких клопотів.

Насправді достатньо кількох звичних дій, які не б'ють по кишені і не вимагають особливих навичок:

  • Оновлюйте антифриз вчасно - зазвичай раз на три-п'ять років або коли підійде пробіг за регламентом. Хороша свіжа рідина не дає металу кородувати і не залишає всередині нальоту.
  • Вибирайте охолоджувач, який точно підходить вашому мотору і радіатору - так ви надійно захистите систему від засмічень.
  • Кожен раз при зміні антифризу не лінуйтеся промити всю систему - піде весь накопичений бруд, накип і іржа, канали залишаться вільними, тиск не буде скакати.
  • Ніколи не доливайте просту воду, навіть трохи - на сильному холоді вона перетвориться на лід і здатна пошкодити патрубки або сам радіатор.
  • Покладіть під капот автоковдру або просто поставте картонку перед радіатором - мотор швидше набере температуру, і пічка не буде працювати з перевантаженням.
  • Завели двигун - дайте йому хвилину-другу попрацювати спокійно, перш ніж вмикати пічку на повну. Антифриз прогріється плавно, без різких стрибків тиску.

Коли ці рекомендації стануть звичкою, радіатор пічки прослужить значно довше, а обігрів салону взимку буде працювати стабільно навіть у сильні морози. А якщо замислилися про заміну, заходьте на takar.com.ua, підберемо пічку з антифризом і навіть патрубки саме під ваше авто.