Керування автомобілем з передньою або задньою ведучою віссю кардинально відрізняється, і тому кожна з них має своїх прихильників. Будь то мокрий асфальт, покритий снігом або ожеледь – ці фактори можуть вплинути на курсову стійкість авто і спровокувати занос. Як з цим впоратися і який варіант краще вибрати взимку, передній, задній або повний привід, розглянемо в даній статті.
Як приводи впливають на поведінку авто взимку
Безпечне водіння взимку на слизькому дорожньому покритті безпосередньо залежить від ведучої осі автомобіля. На такому покритті занос відбувається найчастіше не через дії водія, а через авто. Проведемо аналіз, як поводяться різні типи приводів:
- Задаючи напрямок руху, передньопривідний автомобіль складніше піддається входженню в занос. Його може спровокувати агресивний стиль водіння, а також якщо встановлена літня гума, яка не підходить для руху по зимових дорогах.
- Задній привід і зима - прекрасне поєднання для дрифту. Варто трохи перетиснути педаль газу, як авто вступає в бічне ковзання, яке також можна контролювати цією ж педаллю.
- Фаворит управління взимку, це повний привід. Тяга, передаючись на всі колеса, забезпечує поліпшене зчеплення в кілька разів, в порівнянні з іншими компонуваннями. І дозволяє набагато легше долати засніжені ділянки дороги.
Виходить, що більш надійним приводом взимку є передній, ніж задній. Автомобіль з таким типом приводу набагато складніше пустити в занос, але зате легше вивести з нього.
Передній привід взимку: плюси і мінуси
На дорогах найчастіше можна зустріти передньопривідні автомобілі. Така компоновка максимально розкриває коефіцієнт корисної дії двигуна. Відрізняється більш компактними розмірами і меншою собівартістю виробництва, що сприятливо позначається на ціні автомобіля в порівнянні з іншими типами приводів. Наведемо деякі плюси і мінуси переднього приводу взимку:
- Виділяється стабільністю, так як тягне всю вагу авто за собою. Внаслідок чого машина ефективніше розганяється на слизькій дорозі і її складніше пустити в занос.
- Хороше зчеплення з дорогою при русі, так як вага двигуна в повній мірі навантажує ведучу вісь.
- На початку руху вага трохи переноситься і авто, присідаючи на задню вісь, розвантажує передню ведучу, це може призвести до прослизання коліс. Таким чином, при інтенсивному розгоні передній привід взимку може пробуксовувати, залишаючись на місці і не рухаючись. Це можна запобігти, плавно подаючи газ, що сильно позначиться на динаміці розгону.
- Велике навантаження на передню вісь впливає на керованість автомобілем, сповільнюючи реакцію на рух керма.
- Менший радіус розвороту, конструкція ШРУСа не дає можливості вивернути колеса, як на машинах із заднім приводом.
Найголовніше, що повинен пам'ятати водій, керуючи передньопривідним авто – коли машина входить у занос, необхідно додавати газ, а не скидати його.
Карданний (задній) привід взимку
Автомобілі з заднім карданним приводом взимку більш схильні до заносу. І це також є плюсом, на машинах з таким типом приводу легко контролювати занос і їх використовують для дрифту. Деякі приклади, як поводиться даний тип приводу авто в умовах зими:
- Задня вісь штовхає всю масу машини вперед, на динаміці це сильно не відбивається. Зате збільшує схильність до заносу, зміщуючи задню частину в бік, дестабілізуючи автомобіль. Для виходу із заносу логіка інтуїтивно зрозуміла – відпустивши педаль газу, викрутити кермо в бік заносу.
- При старті або прискоренні підвищується навантаження на задню ведучу вісь. Це дозволяє без пробуксовки починати рух і заїжджати на гірки.
- У автомобіля з заднім приводом краща керованість, так як на передній осі відсутні додаткові елементи.
Таким чином, задньопривідний автомобіль може виявитися безпечнішим за передньопривідний. Чутливо реагуюче керування допомагає водієві вчасно зреагувати, зловити авто і запобігти аварійній ситуації. Але все ж передньопривідна машина залишається більш стабільною.
Особливості обслуговування приводів взимку
З настанням холодів і випаданням рясних опадів, дощу і снігу, ожеледі, підвіска і привід взимку зазнають чималих навантажень. Для безпечного і комфортного водіння та продовження терміну служби вузлів і агрегатів машини, варто заздалегідь подбати і провести обслуговування до настання заморозків. Рекомендуємо почати перевірку з наступних деталей:
- На передньому приводі огляньте піввісь, пильовики повинні бути цілими без тріщин. Тоді вони зможуть виконувати свою захисну функцію, від попадання вологи і бруду всередину ШРУСа і вбережуть від передчасного зносу. Також перевірте стан самих ШРУСів на відсутність сторонніх шумів при роботі.
- Повний привід і задній включає в себе особливості обслуговування кардана взимку. Мастило в хрестовинах рекомендується періодично оновлювати, а також перевіряти на відсутність явного зносу. У моделях з підвісним підшипником перевіряємо його стан.
- Перевіряємо для всіх типів приводів герметичність агрегатів трансмісії таких як: коробка перемикання передач, АКПП, роздаткова коробка і головна пара. Також рівень і стан трансмісійного масла. Якщо масло сильно потемніло або скоро настає час його заміни за регламентом, за бажанням можна поміняти його і раніше. Це піде тільки на користь всім деталям, що труться, продовживши їх термін експлуатації.
Своєчасне обслуговування приводів автомобіля допоможе продовжити термін їх експлуатації та зробить їх більш надійними. Це додасть Вам впевненості та комфорту в процесі експлуатації, а також дасть можливість вчасно дістатися до місця призначення.
Що вибрати для зимових доріг
Більш надійними, безпечними і привабливими виглядають передньопривідні автомобілі. Вони підходять для початківців водіїв. Для того щоб машина втратила зчеплення з дорогою, необхідно постаратися, використовуючи агресивний стиль їзди.
На зимових дорогах для керування задньопривідним автомобілем потрібно більше навичок. В умовах негоди нелегко коригувати траєкторію і справлятися із заносом.
Повний привід хоч і виглядає безпечно і має кращу прохідність, він може зовсім несподівано повестися. Машина з таким приводом може на зимовій дорозі повестися як з переднім або заднім. Все залежить від того, яке колесо буде на льоду і коли водій натисне на педаль газу. Внаслідок чого машина може по-різному відреагувати на спроби вирівнювання. Такий тип приводу більше підійде досвідченому водієві.
Для безпечного керування автомобілем взимку існують основні принципи, які не залежать від типу приводу. Це зниження швидкісного режиму до безпечного, збільшення дистанції і обережність, а також плавна робота органами управління.