Перевірка фаркопа перед осінньою поїздкою в Карпати — що важливо врахувати

Для українських автомобілістів, які віддають перевагу активному відпочинку, люблять бувати в різних місцях країни, осінні подорожі пов'язані з певними складнощами. Висока вологість, тумани, що обмежують видимість, розмоклі дороги стають серйозним випробуванням водійських навичок. Подорожуєте з причепом, в горах буде ще складніше. Тому, зокрема, варто ретельно підготувати фаркоп для поїздки в Карпати.

Як поводяться фаркопи в умовах перепаду висот і вологості

Як поводяться фаркопи в умовах перепаду висот і вологості

Осінні Карпати для причіпного пристрою підкинуть чимало труднощів. Тутешні гори, якщо порівнювати з іншими гірськими системами Європи, зовсім невисокі, але рясніють:

  • крутими підйомами і затяжними спусками;
  • серпантинами, коли з одного повороту практично відразу доводиться входити в наступний;
  • вузькими дорогами з гравійним покриттям;
  • ділянками, де огляд звужений кам'яними масивами, що оточують дорогу.

Коли прокладаєте осінні гірські маршрути на авто, готуйтеся до того, що поїздки в Карпатах будуть пов'язані також з:

  • дощами і туманами. І сніг раптово може випасти, таке і влітку трапляється;
  • погіршенням видимості;
  • температурними перепадами.

Головні загрози в Карпатах для тягово-зчіпного пристрою (ТЗП) несе підвищена вологість у поєднанні із забрудненнями. Якщо не захистити фаркоп від вологи, то на ньому швидко з'являються плями іржі. Поширення корозії піде семимильними кроками. Також небезпеку становлять механічні впливи — удари гравію, осколків каменів.

Вимоги до електрики та фар причепа

Вимоги до електрики та фар причепа

Починається підготовка до поїздки в гори, огляньте та протестуйте, наскільки підготовлена до неї система освітлення фаркопа. Вирушаючи в Карпати, фаркоп і причіп повинні бути до цього ідеально підготовлені. Розеткою причіпного пристрою займіться пізніше, спочатку перевірте справність на причепі:

  • світловідбивачів — нетрикутних білих передніх і помаранчевих бічних, червоних задніх (ці повинні бути трикутними, вершиною вниз). Це не електрика, але важливий компонент безпеки;
  • пари червоних габаритів і стоп-сигналів;
  • двох помаранчевих поворотників;
  • червоних протитуманних фар;
  • білого підсвічування номерного знака.

Якщо збираєтеся буксирувати причіп довжиною понад 6 м, розмістіть на кожну сторону по парі білих габаритних вогнів. Якщо ширина перевищує 1,6 м, то на передню частину знадобиться пара білих габаритних ліхтарів.

Чим краще буде видно причіп на дорозі, тим безпечніше подорожувати в Карпатах.

Які вузли фаркопа перевірити перед поїздкою в гори

Які вузли фаркопа перевірити перед поїздкою в гори


Важливий компонент підготовки автомобіля до випробування Карпатами — перевірка фаркопа перед поїздкою. Вона зводиться до трьох етапів:

  1. Оглядаємо несучу балку, кріплення.
  2. Оцінюємо стан кульового вузла.
  3. Дивимося, що з розеткою, контактами, електричними роз'ємами.

Всі виявлені недоліки відразу виправляємо. Закінчили перевіряти, оновили мастило, тестуємо, чи готовий причіпний пристрій до гірських доріг.

Поперечна балка і місця кріплень

Щоб фаркоп в горах не підвів, очищаємо поперечну балку від забруднень. Дивимося, чи потрібно замазати відколи мастикою, чи немає більш серйозних пошкоджень, корозії. Якщо є — пошкоджені ділянки зачистити, знежирити, прогрунтувати, забезпечити захисним покриттям. Нехай воно і не таке надійне, як порошкове фарбування Bronex, але фарба або лак продовжать ресурс пристрою.

Місця кріплень повинні бути вільні від іржі. Підшатані болти затягуємо, враховуючи рекомендований момент. Наносимо мастило. Прихованим деталям даємо додатковий захисний шар.

Кульовий вузол

Найважливіше, що потрібно перевірити в фаркопі для безпеки — діаметр кулі. Якщо він зменшився більш ніж на 1 мм, потрібно негайно замінити кулю. У європейських ТСУ діаметр стандартний — 50 мм. Американські (2 дюйми або на ⅛ менше) в Україні зустрічаються рідко.

Кулю перед поїздкою в Карпати обов’язково змащуємо. У дорозі, відчепивши причіп, накривайте кулю щільним водонепроникним ковпачком. Якщо напередодні була негода, перед виїздом видаліть старе мастило та нанесіть нове.

Електрика

З ненадійною розеткою ТЗП у Карпати їхати небезпечно. Переконайтеся, що кришка прилягає щільно, герметичність не порушена. Після перевірки контактів, роз'ємів і проводки оновіть силіконове мастило. Видаліть забруднення та окислення, нанесіть діелектричне мастило.

Якщо електрика фаркопа все ще працює ненадійно — замініть розетку. Це дешевше, ніж ремонт, і безпечніше.

Як керувати авто з причепом в осінніх Карпатах

Як керувати авто з причепом в осінніх Карпатах

Закінчена перевірка фаркопа, саме час пригадати, як потрібно їздити з причепом у горах:

  • оберти двигуна підтримуємо трохи вищими за звичайні — це допоможе швидше реагувати у позаштатних ситуаціях;
  • під час буксирування серпантином перейдіть у ручний режим і встановіть знижену передачу;
  • не реагуйте на лихачів, які обганяють на підйомі;
  • на затяжних спусках гальмуйте двигуном, щоб уникнути перегріву гальм;
  • якщо потрібно різко знизити швидкість — кілька разів коротко й сильно натисніть на гальмо;
  • в умовах поганої видимості суворо тримайтеся своєї смуги;
  • не виконуйте обгони на вершині підйому — дорога погано проглядається, маневр небезпечний.

Якщо восени в Карпатах доведеться щоденно долати великі відстані мокрою дорогою — оглядайте причіпне пристрої регулярно: мийте, сушіть, оновлюйте мастило. Після бездоріжжя — перевіряйте і підтягайте кріплення.

Хлопот з фаркопом перед осінньою поїздкою в Карпати небагато. Зате зможете помітно урізноманітнити відпочинок у горах.