Літо приносить автомобілістам України багато радощів

Що зовсім не означає, що підготовку до сезону можна провести, абияк. Різке підвищення температури, задуха, затори — все це належить до малоприємних особливостей українського літа. Водіям важливо не лише себе вберегти від спеки, а й не допустити перегріву двигуна. Один зі способів досягти цього — ретельне планування маршруту в спеку.
Як уникнути перегріву двигуна влітку

Сани, як відомо з давньої приказки, готують влітку, а віз — взимку. Автомобіль замінив і те, й інше. Але його підготовкою до нового сезону потрібно зайнятися заздалегідь. Тоді не доведеться вирішувати одну проблему за іншою в терміновому порядку. Важливий елемент підготовки автомобіліста до українського літа — турбота про охолодження двигуна. Особливо важливо проявити її щодо авто з великим пробігом.
Через які несправності після зими найчастіше трапляється перегрів двигуна:
- У підкапотному просторі за зиму накопичилося багато бруду та сміття. Через це вентиляція моторного відсіку погіршилась. Насамперед слід очистити радіатор охолодження двигуна. Ефект буде помітний одразу — після запуску мотор швидше вийде на робочу температуру.
- Система охолодження втратила герметичність. Прокладки, хомути зносились, гума потріскалася, патрубки системи охолодження потребують заміни. Після довгого простою під авто видно плями антифризу. Відкривши капот, на двигуні видно характерні підтікання, розводи.
- Не вчасно замінили охолоджувальну рідину (ОЖ), не стежили за її рівнем і станом. У результаті контроль температури ОЖ показав, що точка кипіння небезпечно знизилась.
- Заклинило термостат. Через це антифриз перестає ефективно охолоджувати двигун, бо циркуляція обмежена малим контуром.
- Не звернули уваги, що несправний датчик температури двигуна. Через це не вмикається вентилятор охолодження.
- Згорів запобіжник вентилятора.
- Насос охолодження (помпа) вийшов з ладу. Можливо, відпрацював свої 60 000–90 000 км або з іншої причини. Паралельно слід замінити ремінь ГРМ.
5 ознак зносу водяного насоса:
- Чутно гуркіт через зношені ущільнювачі — антифриз потрапляє на підшипники. У Toyota в таких випадках можна побачити червону піну в контрольному отворі — сигнал до заміни помпи.
- Люфт шківа при розкачуванні ролика вручну.
- Ролик стоїть криво — втрачено соосність.
- Потеки охолоджувальної рідини або запах антифризу в салоні.
- Нерівномірний прогрів двигуна — стрілка температури різко рухається.
Зношену помпу краще замінити якнайшвидше. Інакше постраждає двигун, а наслідки — дорогі.
Як їздити в спеку без перегріву: дотримуйтесь 15 правил

- Вмикайте кондиціонер після провітрювання салону.
- Тримайте температуру 22–24°C.
- Затонуйте вікна або використовуйте плівку.
- Встановіть сонцезахисні шторки.
- Контролюйте тиск у шинах.
- Стежте за чистотою повітряного фільтра.
- Слідкуйте за станом гальмівної рідини.
- Перевіряйте заряд АКБ.
- Слідкуйте за рівнем моторного мастила.
- Частіше мийте авто.
- Мийте авто в тіні, коли охолоне.
- Користуйтесь сонцезахисними окулярами, кремами.
- Їжте легку їжу (йогурт, овочі, фрукти).
- Уникайте зневоднення — майте воду про запас.
- Майте вологі серветки, щоб освіжитись.
Як обирати маршрут і уникнути перегріву

- Не виїжджайте в найспекотніший час.
- Уникайте заторів, плануйте поїздки в ранкові або вечірні години.
- Не обирайте перевантажені траси.
- Оминайте місцевості з затяжними підйомами.
- Їдьте повз парки, водойми, ліс.
- Уникайте розпеченого асфальту, якщо можна — їдьте бруківкою або ґрунтівкою.
- Зупиняйтесь кожні 2–3 години в тіні.
- Паркуйтесь подалі від прямих сонячних променів.
Що робити, якщо мотор гріється в заторі

- Підтримуйте 2000 об/хв протягом 10–15 секунд — це пришвидшить циркуляцію ОЖ.
- Уникайте високих обертів двигуна під час їзди.
- За потреби — вмикайте обігрівач салону для охолодження двигуна.
Все це допоможе уникнути перегріву та мінімізувати ризики влітку. Головне — техобслуговування, підготовка і розумне планування.
Читайте також: Які гаджети стануть в нагоді в автомобілі для комфортних літніх поїздок