Як замінити задні гальмівні колодки на Калині (Lada Kalina): Покрокова інструкція

Власнику автомобіля Lada Kalina рідко доводиться стикатися з проблемами, які породжують природний знос або несправність задніх гальм. Проте, хоч і зрідка, доводиться задаватися питанням, як поміняти задні гальмівні колодки на Калині. Певні труднощі виникають ще й через те, що нові оригінальні знайти проблематично, доводиться підшукувати аналоги.

Що являють собою гальмівні колодки на Калині і коли їх пора замінити

Гальмівні колодки на Калині

У автомобілів ВАЗ 2118 на передніх колесах встановлюють дискові гальмівні механізми, а на задніх - барабанні. Це позначається на терміні служби гальмівних колодок (ГК). Переднім, до того ж, доводиться відчувати помітно більші навантаження. З'ясовується, що рекомендації виробників і досвід автолюбителів України доволі помітно різняться, коли шукаєш відповідь на питання, як часто потрібно ухвалювати рішення поміняти передні ГК Калини. Автолюбителі схиляються до того, що в Україні це слід робити при пробігу 10 000-15 000 км. Виробник заявляє цифри в рази більші.

Що стосується задніх ГК, то вони повинні прослужити не менше 80 000 км. Трапляється, що в Україні доводиться міняти після 50 000 км пробігу. Але нерідко буває, що питанням, які задні гальмівні колодки краще брати на Калину, переймаються, коли пробіг досягає 120 000 км, а то й 150 000 км.

Коли стає очевидно, що пора ГК міняти:

  • фрикційна накладка потоншала до 1,5-2 мм;
  • безперервно звучать, коли гальмуєте, пронизливі сигнали пластин-скрипунів, які почали контактувати з гальмівними дисками;
  • з'явилося відповідне повідомлення на дисплеї (за його наявності);
  • помітно подовжився гальмівний шлях;
  • гальмуєте і відчуваєте доволі сильні вібрації;
  • гальмування супроводжується оглушливим металевим скреготом. Це сигнал - фрикційний шар стерся. Звук породжується безпосереднім контактом опорних пластин колодок із поверхнею гальмівного барабана (диска);
  • колісний диск вкрився чорним нальотом, в якому помітні металеві частинки. Це означає, що фрикційна накладка стерлася, через що прискорено почав зношуватися вже гальмівний диск.

Виявили такі ознаки, не втрачайте часу. Пора вирішити, які краще поставити гальмівні колодки на Калину замість зношених.

Як вибрати гальмівні колодки на Калину

ВАЗ 1118 комплектується штатними ТК TRANSMASTER UNIVERSAL TR500. Зараз їх в Україні знайти вдасться навряд чи, але навіть бюджетні аналоги послужать не гірше. На сайті перевіреного продавця вводимо в рядку пошуку «гальмівні колодки». Після чого вибираємо в списках, що відкриваються по черзі, марку - Lada, модель - Kalina седан 1118, рік випуску - 2011-й. Щоб подивитися, які можна купити передні гальмівні колодки на Калину для авто з бензиновим 84-сильним двигуном об'ємом 1,6 л, поставимо відповідну галочку в лівому бічному меню там, де вказано сторону встановлення. Доступні такі варіанти:

  • BOSCH 0 986 495 21;
  • BOSCH 0986491700;
  • TRW GDB1446;
  • FERODO FDB527;
  • STARLINE BD S777;
  • Hi-Q (SANGSIN) SP1181;
  • BREMBO P41 003;
  • REMSA 0221.02;
  • LPR 05P288;
  • FOMAR FO 474381;
  • ROADHOUSE 2221.02;
  • A.B.S. 37079;
  • A.B.S. 36576;
  • Denckermann B111048.

Непросто самостійно зорієнтуватися, які передні гальмівні колодки від відомих брендів з різних країн краще підійдуть на Калину. Приймаючи рішення, можна ґрунтуватися на рейтингу, який формується на основі вибору попередніх покупців. Мабуть, раціональніше проконсультуватися через чат з менеджером, послухати, що він підкаже.

Підшукуємо, які задні ГК краще поставити на Калину

Прибираємо галочку в меню зліва і виставляємо її навпроти задньої сторони установки. На барабанні ГК попит, зі зрозумілих причин, нижчий і пропозицій небагато:

  • TRW GS8210;
  • FERODO FSB240;
  • BREMBO S41503;
  • A.B.S. 8812;
  • CIFAM 153-456;
  • STARLINE BC 04830.

Якщо вирішувати, які краще на Калину поставити задні ГК, судячи з рейтингу, то перевагу автомобілісти в Україні віддають TRW GS8210.

Як поміняти на Калині гальмівні колодки

Як поміняти на Калині гальмівні колодки

Проблему, як замінити ГК на Калині, автомобілісти в Україні вирішують, виходячи з наявності необхідного досвіду і навичок. А також бажання виконати це самостійно. Багато хто передоручає виконання заміни фахівцям. Інші, якщо доведеться зайнятися заміною вперше, намагаються дізнатися, як міняти ГК Калини, за популярними відео. Благо, що охочих поділитися таким досвідом вистачає. І зустрічаються дійсно толково зняті посібники з виконання заміни колодок.

Як міняти передні ГК Калини

Dстигли проїхати, як з'ясувалося, що необхідно поміняти передні ГК на Калині, зносилися. Знадобиться купити комплект, по парі на кожне колесо, запастися ключами на 13 і на 17, плоскою викруткою, монтажною лопаткою, молотком і зубилом. Тепер:

  • ставимо Калину на стоянкове гальмо, закріплюємо задні колеса «черевиками», знімаємо переднє колесо;
  • дивимося, щоб у бачку головного гальмівного циліндра рідина не доходила до позначки МАХ. Доходить - трохи відкачуємо;
  • щоб вивернути нижній болт, яким кріпиться скоба, доведеться викруткою або зубилом повозитися зі стопорною шайбою;
  • розгорнемо догори корпус скоби, знімемо колодки, акуратно очистимо їхні посадочні місця та інші деталі гальмівного механізму;
  • дбайливо втиснемо поршень у циліндр і встановимо нові колодки;
  • опускаєте корпус скоби, вкручуєте кріпильний болт. Потрібно загнути кут стопорної шайби.

Тепер можна повернути колесо. Після того, як вдалося замінити кожну з передніх гальмівних колодок на Калині, знадобиться виконати низку натискань педалі гальма. Вони потрібні, щоб поршень опинився в робочому положенні.

Як міняти задні ГК на Калині

Займатися заміною задніх доводиться рідше, ніж передніх. На той час, як назріє така проблема, автомобіліст, найімовірніше, вже набере деякий досвід. Виконає, і не раз, заміну ГК на передніх колесах. Для виконання операції потрібно буде користуватися ключем на 7, пасатижами, монтажними лопатками, прямошліцьовою викруткою.

Після зняття гальмівного барабана:

  • підходить черга стяжних пружин;
  • потім - направляючої пружини передньої колодки і її самої;
  • розтискної планки;
  • направляючої пружини і самої задньої колодки. Щоб зняти її, доведеться від'єднати приводний важіль, який з'єднаний з наконечником троса, що йде від стоянкового гальма;
  • виймаємо шплінт, щоб дістатися до опорної шайби на пальці приводного важеля;
  • знімаємо важіль, виймаємо палець;
  • встановлюємо нові ГК;
  • застосовуємо зворотний порядок, щоб встановлювати деталі. Верхні кінці ГК повинні опинитися в пазах поршнів;
  • застосовуємо пару монтажних лопаток, щоб звести ГК з переміщенням поршнів до центру циліндра.

Після встановлення гальмівного барабана двома-трьома натисканнями на гальмівну педаль підводимо до нього колодки.

Подивилися відео, почитали, як міняти задні ГК Калини, вирішили, що клопітно і довго, зверніться в автосервіс.

Що важливо пам'ятати після заміни гальмівних колодок

Після заміни гальмівних колодок

Після того, як довелося міняти гальмівні колодки на Калині, деякий час потрібно користуватися ними з обережністю. Дайте ГК час притертися до гальмівних дисків, якщо не виконували заміну одночасно. Інакше можна опинитися в неприємній ситуації, коли виявиться, що гальмування виконується не настільки ефективно, як передбачалося.

Прокатайтеся ділянкою, де практично немає руху, виконайте кілька плавних гальмувань. Оцініть, як працюють нові колодки. Дайте їм хоча б 100 км, щоб щільно притертися до дисків. У цей період намагайтеся різко не гальмувати. Інакше стане підгоряти верхівка фрикційної накладки. Тоді знадобиться набагато більше часу на те, щоб ТК запрацювали настільки ефективно, як потрібно.

Читайте також: Як працює система охолодження двигуна?