Наближення в Україні холодної зими турбує кожного автомобіліста. Потрібно поміняти шини, перевірити, чи не занадто зносилися протектори. Заїхати на СТО, щоб пройти техобслуговування, виявити, які проблеми слід усунути без зволікання. Зимова підготовка підвіски має розглядатися як проблема, яку потрібно вирішити своєчасно. Багато автомобілістів, незважаючи на те, що ледь не щозими змушені займатися ремонтом цього механізму, продовжують нехтувати нею.

Чому потрібно підготувати підвіску до зимового сезону
Влітку автомобіль експлуатують з більшою інтенсивністю. Всі довго чекали, коли настане пора відпусток, виїздів на пікнік на лоні природи, на риболовлю з ночівлею. Терміново потрібно з'їздити всією сім'єю на дачу і назад, перевезти що-небудь туди або звідти. Довгі поїздки виконуються з пасажирами і переповненим багажником. В якому стані після довгої зими перебуває дорожнє покриття - краще й не згадувати.
Тому літо стає неабияким випробуванням для всіх систем автомобіля. Підвіска на нерівних дорогах стикається з додатковими труднощами. Особливо небезпечний збиток, який завдають їй камінчики, що летять з-під коліс:
- пружини підвіски покриваються плямами іржі. Корозія, що розвивається, швидко призводить до того, що пружина ламається;
- пошкодження пильовика рульового механізму сприяє поширенню корозії. Взимку процес прискорюється, оскільки волога, агресивні хімреагенти проникають на шарніри рульової тяги, зубчасту рейку. Виникають загрози для гідропідсилювача керма, електричних систем рульового управління;
- з'являються найдрібніші нерівності на поверхні штока, що може порушити цілісність ущільнення. Це призведе до втрат мастила, через що амортизатор стане працювати не настільки ефективно.
Не звернули належної уваги на пошкодження, порахували їх незначними, взимку ситуація погіршиться. Навантаження на підвіску різко зростуть, знос прискориться. Краще провести профілактику, готуючись до зимового сезону, ніж витрачатися на ремонти і заміну деталей підвіски, коли встановиться морозна погода.
Знос підвіски взимку: типові причини звернень до автосервісу
Зимові дороги в Україні не прощають недбалості, помилок, неуваги до профілактики підвіски. Хочете їздити ними з комфортом, не відчувати коливань, викликаних перетином нерівностей, займіться підготовкою підвіски до зими. Більшість автомобілістів в Україні цим традиційно нехтує, вважаючи, що якось обійдеться, зими стоять м'які.
Тому щозими фіксуємо сплеск запитів на ремонт елементів підвіски. Не зайнялися підвіскою вчасно, тому взимку часто:
- просідають, ламаються пружини;
- протікають амортизатори;
- руйнуються сайлентблоки;
- розриваються гумові пильовики амортизаторів;
- виникає люфт в елементах рульової системи;
- зношуються шарнірні вузли.
Автомобільна підвіска - це система, в якій важливий справний стан кожного елемента. Надмірно зносився, деформований один із них - непропорційно зростає навантаження на інші. Перерозподіл навантаження відбувається нерівномірно, якісь елементи, відчуваючи значне перевантаження, зношуються прискорено. Що ще більшою мірою порушує узгоджену роботу деталей єдиного механізму.

Профілактикою підвіски, особливо напередодні настання зими в Україні, нехтувати не варто. Інакше доведеться нести чималі витрати, пов'язані з ремонтом і заміною деталей і вузлів.
Як підготувати підвіску до зими
Профілактика підвіски під час підготовки до зимового сезону передбачає такі заходи:
- утримуємо амортизатори в чистоті, своєчасно очищаємо від налиплого бруду. Звертаємо увагу на цілісність пильовиків. Потрібно замінити амортизатори, заодно встановлюємо нові деталі з гуми (або гумометалеві) - втулки, опори, відбійники, пильовики;
- очищаємо пружини, обробляємо антикорозійним засобом;
- оглядаємо кульові шарніри, сайлентблоки, стійки стабілізатора.
Головне правило підготовки підвіски до зими - тримайте її в чистоті. Зносилася якась деталь - замініть, інакше збільшите навантаження на інші, що прискорить їхній знос.
Як захистити підвіску від зносу взимку
Щоб елементи підвіски на зимових дорогах України не піддавалися прискореному зносу, водіям варто дотримуватися семи нескладних правил:
- Їздимо акуратно, плавно, намагаємося уникати нерівностей, вибоїн, ям. При пересуванні в морозну погоду на високій швидкості існує ризик, що холодний зустрічний повітряний потік переохолодить масло в стійках. Краще не допускати, щоб воно загусло.
- Під'їжджаєте до «лежачого поліцейського», значної нерівності на дорозі, скиньте швидкість заздалегідь. Не потрібно ні гальмувати, ні різко прискорюватися, долаючи перешкоду. Перерозподіл маси автомобіля при прискоренні/гальмуванні призводить до перевантаження підвіски. Перепону досвідчені водії радять проходити накатом. Пройшли, можна знову набирати швидкість.
- Ретельно очищаємо днище автомобіля. Дрібні частинки бруду, що налипли на підвіску, діють на її деталі як абразивний матеріал. У довготривалій перспективі шкода від такого тертя буде значно більшою, ніж від того, що налиплий бруд не дає змоги відводити від підвіски тепло, перегріваючи її.
- Прогріваємо амортизатори перед поїздкою. Досить спокійно проїхати півкілометра за температури за бортом -15°С. Такі зниження температури в Україні трапляються нечасто, але не можна забувати, що вони можуть завдати шкоди амортизаторам.
- Паркуємося на рівній поверхні. Не допускаємо, щоб автомобіль довго простоював, перекосившись набік або по діагоналі. Це загрожує деформацією гумових втулок стабілізаторів, важільних сайлентблоків. Вивернули до упору колеса, тривале перебування в такому положенні негативно позначиться на стані пильовика ШРКШа. Коректне паркування - це не тільки демонстрація хорошого тону по відношенню до інших водіїв, а й прояв турботи про підвіску автомобіля.
- Проявляємо розумний підхід при виборі шин, враховуємо рекомендації виробника авто. Низькопрофільні шини мають ефектний вигляд, але їх застосування збільшує навантаження на підвіску, прискорює знос ходової.
- Перевіряємо підвіску перед кожним сезоном, не рідше. Не відкладаємо заміну зношених деталей, тому що потім доведеться платити більше через прискорений знос взаємопов'язаних елементів механізму.
Ретельно стежте за станом підвіски, уникайте умов, коли їй доводиться відчувати перевантаження. Тоді поїздки взимку не стануть для підвіски непереборним випробуванням. Водій, перебуваючи за кермом, не відчуватиме дискомфорту. Підвіска впорається з нерівностями зимових доріг, захистить від вібрації кузов автомобіля, водія, пасажирів.
Читайте також: Як вибрати і встановити зимові килимки в автомобілі?