Антифриз 101: як правильно вибрати і залити охолоджуючу рідину на зиму

Рано чи пізно настає час заміни антифризу в автомобілі. Більшість власників чотириколісного транспорту знає, що їзда без нормальної охолоджувальної рідини — це як ходьба по мінному полю, тому намагаються якомога швидше вирішити цю проблему. Хтось заливає абсолютно новий антифриз, хтось просто доливає його, ну а деякі вирішуються розбавити його водою. Звичайно, найправильніший варіант — перший. І так варто робити не тільки влітку або в міжсезоння, а особливо взимку. Двигун в холодну пору відчуває підвищене навантаження, через що він потребує нормального охолодження.

Яким буває антифриз, який краще взимку і чому експерти рекомендують його міняти перед тим, як настануть холоди? Про все це — далі.

Навіщо міняти антифриз перед зимою

Навіщо міняти антифриз перед зимою

Поступово будь-який антифриз втрачає свої початкові властивості. У якийсь момент він вже перестає повноцінно справлятися зі своїми функціями. Це загрожує засміченням охолоджувальної системи, появою корозії, перегрівом двигуна та іншими неприємностями, через які доведеться серйозно витратитися на ремонт.

Заміна антифризу перед зимою — чи не одна з обов'язкових процедур з кількох причин:

  • присадки перестають захищати від іржі, тому її частинки починають засмічувати елементи охолоджувальної системи;
  • якщо в технічній рідині багато води, при температурі нижче нуля вона здатна замерзнути і пошкодити патрубки і/або розширювальний бачок;
  • стара охолоджуюча рідина не може якісно відводити від двигуна тепло, тому він може перегріватися;
  • антифриз змащує помпу і якщо перестає ефективно виконувати це завдання, термін експлуатації скорочується.

Охолоджуюча рідина взимку важлива не менше, ніж влітку. До речі, її можна міняти як планово, так і позапланово. У першому випадку автовиробники радять заливати нову рідину кожні 40-75 тисяч кілометрів пробігу або кожні 3-4 роки. Але іноді автовласник помічає ознаки, коли провести таку маніпуляцію потрібно, не чекаючи планового обслуговування. Тривожні «симптоми», що переконують зробити це завчасно — поява в антифризі осаду, каламутність або желеподібність рідини.

Види антифризів і маркування

Види антифризів і маркування

Сучасним автовласникам доступні всілякі різновиди антифризу. Вони відрізняються за хімічним складом і антикорозійними присадками. А щоб було легше їх ідентифікувати, придумали їх спеціальну класифікацію і маркування за стандартом VAG (Volkswagen).

Під літерою «G» закодований клас рідини, а під цифрою — технологія виробництва і тип використаних присадок. Відрізняється антифриз ще і за кольором, але не потрібно вважати цю характеристику надійним індикатором. Різні виробники один і той же вид рідини можуть фарбувати в різний відтінок. Тому в першу чергу дивіться на перші два параметри і орієнтуйтеся на рекомендації компанії-виробника вашого автотранспорту.

Антифриз G11 — силікатний або гібридний. Він справляється із захистом від корозії за допомогою фосфатних або силікатних присадок. Зазвичай пофарбований у зелений, жовтий або синій колір, здатний прослужити близько 2-3 років.

Карбоксилатний антифриз G12 і G12+ — вдосконалений і новіший варіант, здатний довше захищати від корозії. Часто відрізняється рожевим або червоним відтінком, служить приблизно 5 років.

Лобридний антифриз G12++. Найчастіше розпізнають не тільки за відповідним маркуванням, але і характерним фіолетовим кольором. Має в складі мінеральні інгібітори. Його вистачає на більш тривалий термін, ніж попередні види рідини.

Найсучасніший і найекологічніший варіант — лобридний антифриз G13. В середньому здатний прослужити до 6 років. Буває рожевого, фіолетового, червоного або помаранчевого кольору.

Як вибрати правильний антифриз під авто

Як вибрати правильний антифриз під авто

Знаючи, що ховається під маркуванням охолоджуючої рідини, враховуючи рекомендації виробника вашого автомобіля та інші поради, набагато простіше підібрати потрібний продукт.

Як вибрати антифриз, який підійде для конкретної машини і певних умов експлуатації:

  • Дивіться на хімічний склад. Небажано змішувати рідини різних поколінь, щоб не викликати «конфлікт» і не зіпсувати систему охолодження.
  • Перевірте, чи відповідає антифриз тим рекомендаціям, що вказані виробником в інструкції з експлуатації автотранспортного засобу. Зверніть особливу увагу на допуски.
  • Не дайте кольору обдурити вас. Рідина на розсуд виробника може фарбуватися в будь-який дозволений відтінок. Тому колір — сумнівний критерій.
  • Враховуйте особливості клімату вашого регіону. Там, де бувають сильні морози, доречний антифриз, у якого низька температура замерзання.

Якщо вам точно потрібен найкращий антифриз для авто, дивіться відгуки інших автовласників, перевірте репутацію виробника або прислухайтеся до рекомендацій експертів.

Покрокова інструкція заміни антифризу

Покрокова інструкція заміни антифризу

У заміні антифризу немає нічого складного, але щоб зробити все правильно, потрібно постаратися. Розберемося поетапно, як залити антифриз правильно:

  • Спочатку заведіть двигун, дайте йому прогрітися, заглушіть і дайте повністю охолонути. Після цього відкрутіть кришку розширювального бачка і злийте стару рідину, підставивши під зливні пробки ємність. Коли все зроблено, закрутіть зливні пробки.
  • Якщо потрібно, промийте систему. Зазвичай така міра потрібна, якщо доводиться міняти тип охолоджуючої рідини або стара була сильно брудною. Для промивання використовуйте дистильовану воду або спеціальну рідину. Заведіть мотор і нехай він попрацює 20-30 хвилин на холостих обертах з увімкненим на максимум опаленням. Коли двигун охолоне, зробіть промивання.
  • Свіжий антифриз залийте в бачок до потрібної позначки і увімкніть мотор разом з салонним обігрівачем. Дайте двигуну добре прогрітися. Це потрібно для того, щоб рідина стала вільно циркулювати по всій системі. Потім заглушіть мотор і знову долийте антифриз до відповідної позначки. Повторіть цикл із запуском і вимкненням. Коли повітря вийде, ще долийте антифриз (якщо потрібно) і закрутіть кришку бачка.

Старий антифриз не варто виливати де попало. Його потрібно утилізувати відповідно до місцевих правил.

Помилки при використанні охолоджуючої рідини

Помилки при використанні охолоджуючої рідини

Автомобілісти можуть допускати найрізноманітніші помилки як при виборі антифризу, так і при його заправці, доливанні, експлуатації машини. Наприклад, неправильно підбирати рідину, враховуючи тільки її колір, але не дивлячись на тип і ігноруючи рекомендації виробника. Більш того, хтось наважується в спробах заощадити змішувати різні види антифризів. Наслідки таких дій можуть бути сумними.

Інші поширені помилки — занадто довго не міняти антифриз для зими або вибирати той, який не підходить за температурою замерзання. Ще недосвідчені автовласники здатні грішити тим, що заливають свіжу рідину на гарячий двигун, переливають або не доливають її, не роблять промивку системи перед використанням нового типу антифризу або після зливу занадто брудної рідини.

Поради щодо догляду за системою охолодження взимку

Поради щодо догляду за системою охолодження взимку

Автомобілісту перед кожною зимою обов'язково потрібно перевіряти рівень антифризу і його стан, якщо його міняли раніше (він не повинен бути каламутним і зі зміненим кольором). Уважно огляньте хомути і патрубки на предмет підтікання, здуття і дрібних пошкоджень. По мірі можливості тримайте радіатор чистим. Якщо раптом двигун перегрівся або обігрівач погано працює, промийте систему. Використовуйте для цього тільки «правильну» рідину — спеціальну промивку або дистильовану воду.