Антикорозійна обробка: чи потрібно робити навесні?

Зима в Україні рідко буває затяжною і морозною. Коли вона добігає кінця, серед автомобілістів поновлюються щорічні дискусії: чи потрібна антикорозійна обробка навесні? Більшість висловлюється на користь того, щоб відкласти обробку антикором до теплих і сухих днів. Спробуємо розібратися, навіщо, як часто і коли варто це робити.

Причини корозії після зими

Протягом зимового сезону в Україні металеві поверхні в автомобілях наражаються на загрози з боку трьох ворогів, які виступають єдиним фронтом:

  1. Вологи. Снігопади, обмерзання, відлиги не тільки покривають вологою ззовні, а й викликають утворення конденсату всередині.
  2. Дрібних частинок, бруду, піску. Вони проробляють небезпечну для лакофарбових покриттів і металів піскоструминну обробку.
  3. Солей, що містяться в складі агресивних хімічних реагентів, якими комунальні служби посипають дороги, щоб не допустити ожеледиці. Солі, контактуючи з вологою, запускають руйнівний процес електрохімічної корозії.
Корозія на кузові

Навесні автомобілісти часто виявляють плями іржі, яка з'явилася під впливом перерахованих факторів. У прихованих порожнинах її появу виявити складніше. Виходить, що захист кузова від корозії виявився недостатньо надійним, потрібно його оновити.

Важливість антикорозійної обробки для кузова

З якою метою наносять антикор кузова:

  • створити на металевих поверхнях, зокрема, у важкодоступних місцях, ефективний захисний шар;
  • запобігти появі сколів, подряпин;
  • провести змащування, щоб уникнути скрипів;
  • призупинити процес іржавіння, не дати з'явитися новим осередкам корозії;
  • не допустити проникнення вологи;
  • надати автомобілю естетичної привабливості, створити ефектні акценти в зовнішньому дизайні;
  • отримати шар діелектрика.

Грамотно проведена обробка авто від іржі стає економічно виправданою. Завдяки антикорозійній обробці вдається зберегти лакофарбове покриття і власне кузов, ремонт якого обходиться дуже дорого.

Типи антикорозійних засобів

Чим прийнято обробляти кузов, щоб уберегти від корозії:

  • бітумними мастиками, складами. Їх відрізняють щільність, еластичність і невисока ціна. Нанести таке покриття на днище і колісні арки - оптимальне рішення для автомобіля, на якому їздять переважно в межах міста. Покриття може протриматися від двох до п'яти років;
  • полімерними складами. Основою служить каучук. Покриття ці коштують дорого. Зате стійкі до механічних впливів, мають вологовідштовхувальні властивості. Прослужать добрий десяток років;
  • олійними складами. Вони відштовхують вологу. Відмінна плинність дозволяє створити захист для прихованих порожнин, який доведеться оновити через рік-два;
  • восковими, парафіновими складами. Їх застосовують, щоб захищати кузовні елементи протягом одного-двох років;
  • епоксидними смолами. Вони успішно справляються з агресивними хімреагентами протягом двох десятиліть.

Щоб не дати ходу іржі, можна використовувати також цинкові покриття. Вони здатні прослужити до 15 років.

Коли краще проводити антикорозійну обробку

Антикорозійна обробка

Не так просто вибрати момент, оптимально відповідний для нанесення складів, які не дадуть поширюватися іржі на автомобілі. Щоб не помилитися, вирішуючи, коли робити антикорозійну обробку, потрібно враховувати шість важливих обставин:

  1. Скільки років автомобілю. На старих машинах іржа поширюється швидше, ніж на нових. Тому оновлювати захисне покриття доводиться не рідше, ніж раз на два роки. А то й щорічно.
  2. З якого матеріалу зроблений кузов. Для алюмінію і сталі підбирають різні захисні склади.
  3. В яких умовах доведеться експлуатувати авто. Для поїздок по путівцях, бездоріжжю потрібен більш надійний захист. І оновлювати його доведеться частіше, ніж автомобілісту, який не залишає меж міста.
  4. Яке покриття збираєтеся нанести. Передбачуваний термін експлуатації різних складів, що протидіють іржі, вельми відрізняється.
  5. Яке покриття наносили до цього, чи не виявиться воно несумісним з новим.
  6. Наскільки якісно нанесли покриття спочатку. На автомобілях небюджетного сегмента, вироблених європейськими, корейськими, японськими автоконцернами, початкове покриття тримається довго.

Завершився сезон, особливо - зимовий, ретельно огляньте, в якому стані перебуває антикорозійне покриття. Зачекайте, поки встановиться суха і тепла погода, і приступайте до оновлення. Не варто відкладати обробку кузова антикором, якщо ремонтували його. Або купили старий автомобіль, на якому доведеться їздити в регіоні з вологим кліматом.

Чи варто робити обробку навесні або восени

На яку пору року точно не варто відкладати антикорозійну обробку, так це на зиму. Саме взимку іржа отримує найсприятливіші умови, щоб поширитися по автомобілю. Тому варто заздалегідь перешкодити цьому. Восени погода може виявитися несприятливою через підвищену вологість. Сирість перешкоджає хорошій адгезії, нанесення захисного складу бажаного ефекту може не дати. Цю обставину не завадить врахувати, вирішуючи, чи потрібно робити антикорозійку навесні. Крім високої вологості в цю пору року присутній ще один небезпечний фактор - з доріг ще не прибрали залишки хімреагентів, що застосовувалися взимку.

Тому варто проводити антикорозійну обробку в умовах сухої і теплої погоди. Зрозуміло, при цьому потрібно дивитися, наскільки швидко поширюється іржа. Інакше можна в очікуванні відповідної погоди дотягнути до того, що руйнування виявляться дуже серйозними. Орієнтуватися тільки на погодні умови небезпечно. Іноді доводиться наносити антикорозійку, навіть якщо за вікном весна.

Читайте також: Як працює система опалення та вентиляції в автомобілі?