Чому важливе балансування коліс після зими

Коли зимовий сезон в Україні наближається до завершення, у автомобілістів виникає привід відновити давню суперечку. Причина сперечань зводиться до того, чи так вже необхідне балансування коліс після зими, чи не можна без нього обійтися. Чимала частина автомобілістів воліє заощадити на послугах шиномонтажників. Розглянемо, наскільки доцільним є таке рішення.

Вплив зимових умов на балансування коліс

Яким чином українська зима сприяє виникненню динамічного та/або статичного дисбалансу коліс? (Він виникає, якщо вісь обертання відхилилася від осі інерції. При цьому покришка в певних місцях стає легшою. Щоб усунути це явище, застосовують балансувальні обважнювачі, штамповані або литі).

Динамічний та статичний дисбаланс коліс

Взимку причин для виникнення дисбалансу стає більше:

  • нерівності на дорогах приховані снігом. Тому колеса нерідко піддаються несподіваним і сильним механічним впливам. Через це виникають деформації, можуть злетіти балансувальні вантажі;
  • часто доводиться наїжджати на крижані брили;
  • на шини налипає забруднений сніг, через що і вага змінюється, хоч і ненабагато, і протектори м'якої зимової гуми прискорено зношуються;
  • диски обмерзають, що додає навантаження на колеса.

Несприятливі зміни поступово наростають. Коли вібрації керма стають відчутними, відповідь на запитання, навіщо балансувати колеса навесні, стає очевидною.

Як зимові дороги впливають на гуму і диски

Покришки для зими виготовляють таким чином, щоб вони не боялися низьких температур і міцно зчіплювалися із засніженими поверхнями. Варто проїхати на зимовій гумі сухими ділянками, як протектори починають прискорено стиратися. Сприяють їхньому нерівномірному зносу поїздки обледенілими дорогами, необхідність долати перешкоди - кучугури, замети, часті пробуксовки.

Це призводить до посилення вібрацій, що не сприяє комфорту в поїздках. І розуміння того, наскільки велика важливість балансування шин.

Для дисків головну загрозу, мабуть, становлять не ями і вибоїни на зимових дорогах, а солі в складі хімічних реагентів, якими їх посипають, щоб не обледеніли. У поєднанні з вологою солі створюють умови, щоб розвинулася електрохімічна корозія. Тому важливо постійно очищати поверхню коліс, частіше заїжджати на мийку, застосовувати очищувач колісних дисків.

Ознаки порушення балансування коліс

Яким чином проявляється дисбаланс коліс після зими? Набираєте швидкість і відчуваєте, як у певний момент починає вібрувати рульове колесо. Вібрація виникає в тому разі, якщо відхилення у вазі одного колеса досягло щонайменше 60-80 грамів. Це найхарактерніша ознака, яка підказує, що пора зайнятися балансуванням коліс. До не настільки очевидних ознак також варто проявити увагу. Цілком ймовірно, що винне розбалансування, коли:

  • розігналися, а кузов авто завібрував;
  • автомобіль став гірше управлятися. Особливо чітко це проявляється, коли повертаєте;
  • збільшилося споживання палива. Можливо, що через розбалансування зріс опір коченню;
  • шини зносилися;
  • протектори шин деформувалися або сильно спотворився малюнок протектора;
  • рух став супроводжуватися виразним гулом, шумом, що виходить від коліс.

Спостерігаєте такі ознаки, варто перевірити, через що вони могли з'явитися.

Процес балансування коліс

Процес балансування коліс

Шиномонтажники, як правило, проводять динамічне балансування коліс, для чого використовують спеціальний стенд. Послідовність дій така:

  1. Колесо закріплюють на валу, швидкозатискна гайка - зовні.
  2. Знімають старі обважнювачі.
  3. Задають параметри, використовуючи електронну лінійку, і починають процедуру.
  4. Після зупинки колеса фіксують балансувальні обважнювачі.
  5. Перевіряють правильність проведення балансування. На екрані має висвітитися 0.

Не досягли результату одразу, процес проводять повторно. Якщо потрібного результату знову не досягли, шукають причину, чому так сталося.

Крім динамічного балансування коліс можна застосувати також ручне, фінішне (до колеса піднятої машини кріплять спеціальний пристрій) або із застосуванням балансувальних гранул. Перший спосіб визнали застарілим, інші - обходяться дорого.

Коли і навіщо робити балансування після зими

У яких випадках знадобиться весняне балансування коліс:

  • міняєте комплект шин на літній;
  • биття керма стало відчутним;
  • деформувалися диски;
  • зносилися шини, потрібна заміна;
  • влетіли в глибоку яму, зіткнулися з серйозною перешкодою, що негативно позначилося на керованості автомобіля;
  • втратили балансувальні обважнювачі;
  • колесам знадобився ремонт;
  • автомобіль досить довго не експлуатували;
  • пробіг після попереднього балансування досяг 15 000 - 20 000 км.

Не проводьте за кермом багато часу, балансування коліс достатньо проводити не частіше ніж раз на рік. Водите автомобіль без системи ABS агресивно, гума стирається прискорено, доводиться частіше виконувати балансування коліс.

Балансування коліс

Підберіть шиномонтаж, де сумлінно проводять процедуру. Грамотно виконане балансування дає змогу комфортно і безпечно керувати автомобілем, продовжити терміни експлуатації елементів ходової. Рідше доведеться міняти шини і диски, ремонтувати підвіску і рульове управління.

Читайте також: Як підготувати автомобіль до весни: що перевірити після зими