Коли зима в Україні закінчується, автомобілістів чекають нові клопоти. Наближається підготовка авто до весни, якою ніяк не можна нехтувати. Зимові умови експлуатації - серйозний виклик для всіх систем автомобіля. Тому потрібно оперативно виявити й усунути пошкодження, замінити зношені деталі та вузли.
Перевірка стану кузова та антикорозійних покриттів
Основну загрозу для автомобіля під час української зими становлять не морози та ожеледь, а реагенти, якими посипають дороги. Солі, що містяться в них, запускають бурхливу електрохімічну корозію. Тому, встановлюючи черговість, що перевірити в машині після зими, приділяємо особливу увагу кузову. Адже він першим приймає на себе механічні удари і може сильно постраждати від поширення корозії.
Огляд проводимо після ретельно проведеної мийки, при хорошому освітленні. Що потрібно перевірити:
- відшукуємо на зовнішній стороні відшарування антикорозійного покриття, ЛФП, відколи, тріщини на бампері, капоті, крилах, даху, дверях, кришці багажника;
- перевіряємо приховані зони, піднявши автомобіль. Приділяємо увагу днищу, нижнім сторонам порогів, внутрішнім - колісних арок;
- дивимося, чи немає корозії на тих ділянках, де на кузові є з'єднання, особливо пильно - під гумовими ущільнювачами дверцят і багажника, на кромках бампера і крил;
- заглядаємо під капот, щоб переконатися, що корозія не завдала шкоди радіатору, кріпленням акумулятора, кронштейнам, зварним швам.
По ходу перевірки видаляємо бруд, іржу, використовуємо поліроль для кузова, щоб відновити постраждалі ділянки захисного покриття
Заміна зимової гуми на літню

Чому важливо вчасно перейти на літні шини? Тому що на них протектори, на яких менше ламелей, а канавки - дрібніші, ніж на зимових. А гумова суміш - значно жорсткіша. Тому вони краще пристосовані до того, щоб:
- надійно зчіплюватися з сухою дорожньою поверхнею;
- забезпечувати керованість, коли авто набирає високу швидкість;
- не допускати аквапланування;
- витримувати літню спеку і вплив нагрітого асфальту.
Коли міняти гуму? Дочекайтеся, коли середньодобова температура протягом тижня не опуститься нижче +5°С. Перед тим, як замінити, переконайтеся, що літні покришки ще не зносилися. Не рекомендують користуватися шинами, що прослужили понад п'ять сезонів, із сильними пошкодженнями, з глибиною протектора, що зменшилася до 1,6 мм, із надто нерівномірним зносом.
Перевірка роботи кондиціонера
Поки температура не піднялася вище +5°С, систему кондиціонування не ввімкнеш. Потеплішало, перевіряєте стан авто після зими, що потрібно зробити, так це увімкнути кондиціонер, щоб з'ясувати, чи все гаразд. Увімкнули, почули, як клацнула електромагнітна муфта, як впали на деякий час оберти двигуна, як пішов кілька хвилин потому в салон холодний повітряний потік - все нормально. Що варто зробити - провести антибактеріальну обробку повітропроводу, випарника, поміняти фільтр салону. Цим заходи стануть на заваді появі неприємних ароматів у салоні, поширенню хвороботворних бактерій, грибків.
Не вийшло запустити компресор кондиціонера, перевірте, чи не витік фреон. Для цього обережно натискають на штуцер, який розташований на товстій трубці. Якщо фреон не витік, то проблему (обірвався дріт, підгоріли контакти, згоріла котушка муфти) усунути не так складно. Якщо витік, пошукайте місця витоків. Доведеться ремонтувати систему кондиціонування, потім - заправляти фреоном.
Перевірка стану акумулятора та електрообладнання

АКБ взимку піддавалася підвищеним навантаженням, тому логічно перевірити її готовність до літнього сезону. Різні неполадки можна виявити шістьма способами:
- Мультиметр дозволить виміряти напругу без навантаження (норма - 13,4 В) і з повним навантаженням, виявити витік струму, визначити ємність.
- Пуско-зарядний пристрій послужить вольтметром, дасть можливість порівняти значення напруги з нормативним (12 В).
- Навантажувальну вилку можна використовувати в поєднанні із зарядним пристроєм, щоб виміряти розряд (норма - не менше 10,2 В).
- Ареометр покаже щільність електроліту.
- Рівень електроліту (в обслуговуваних акумуляторних батареях) перевіряють мірною трубкою.
- Візуальний огляд покаже, чи немає пошкоджень корпусу, забруднень, окислення клем.
Перевірили акумулятор, займіться системою освітлення:
- перевірте, чи всі прилади справні;
- у затемненому приміщенні підніміть капот при працюючому двигуні і подивіться, чи не іскрить проводка;
- обробіть роз'єми вологовідштовхувальними засобами;
- несправність генератора проявляється через прискорену розрядку АКБ, появу шуму, що супроводжує роботу силового агрегата, зниження яскравості фар;
- при проблемах з клемами, контактами стартера не вдається завести двигун або він погано запускається;
- свічки запалювання могли покритися нагаром, замкнути або вичерпати ресурс.
Діагностика акумулятора, системи освітлення після зимового сезону важлива, адже вони працювали в складних умовах.
Огляд гальмівної системи

Запланували весняний огляд автомобіля, гальмам забезпечте особливу увагу:
- заглушіть двигун, перевірте хід гальмівної педалі. Вона має зупинитися майже одразу. Якщо відчуваєте, що залипає, доведеться з'ясовувати причину;
- загляньте в бачок, оцініть рівень гальмівної рідини, стан - чи не помутніла, чи немає опадів;
- підніміть авто, щоб оглянути гальмівні диски (в якому стані поверхні, чи немає деформацій, металевих слідів у чорному нальоті), гальмівні колодки (наскільки зношений фрикційний шар).
Взимку гальмівна система піддавалася двом основним небезпекам. Забруднення від вологи, солей з хімреагентів потрібно усунути - це простіше. Наслідки експлуатації в щадному режимі можуть бути не менш шкідливими, ніж при підвищених навантаженнях. Вони ще й проявляються непередбачувано.
Обслуговування підвіски і рульового управління

Взимку їм доводилося часто стикатися з перевантаженнями. Тому перевірка машини після зимового сезону передбачає особливу увагу до численних гумометалевих, пластикових деталей і кульових з'єднань:
- вкладишів кульових з'єднань;
- втулок стабілізаторів;
- пильовиків амортизаторів і ШРУСу;
- сайлентблокам;
- шарнірам.
Надриви, тріщини, патьоки технічних рідин, сліди запотівання - явні ознаки того, що деталі пора замінити.
Типові несправності підвіски проявляють себе так:
- наїхали на перешкоду - застукали, заскрипіли шарові опори;
- авто почало гірше управлятися, нишпорити, розгойдуватися, деренчати на нерівностях - в наявності неполадки стійок або/та амортизаторів;
- набираєте швидкість і чуєте, як шелест, що виходить від колеса на передній осі, переходить у підвивання - потрібно зайнятися маточинними підшипниками;
- дедалі сильнішим стає гул, коли набираєте швидкість - забарахлив підшипник півосі;
- повертаєте кермо, чітко чути, як захрустіли ШРУСи;
- рушаєте, гальмуєте на задньопривідному авто - стукіт означає несправність тяги заднього моста. Інша ознака, яка вказує, що її треба замінити - задню частину злегка веде, коли прискорюєтеся.
Виїхали на нерівну дорогу, а від рульового управління виходить стукіт, схожий на той, що видають несправні кульові опори - доведеться замінити рульові наконечники і тяги. Усунути причину стуку, який з'являється під час поворотів керма, нескладно. Відрегулювали, змастили рульовий вал і проблема з редуктором зникла.
Чим ретельніше готуєте автомобіль до настання теплих днів, тим вища ймовірність, що він не завдасть особливого клопоту влітку!
Читайте також:ТОП-7 причин, чому ваш автомобіль погано заводиться взимку