Що робити якщо машина зламалася на трасі

Питання: «що робити якщо зламалася машина на дорозі» цікавить новачків після отримання прав і намірів виїзду в далеку дорогу. Застерігаючись, люди задаються питаннями: що робити, коли нічого не розумієш у машинах, як діяти, як усувати проблему, куди-небудь кому дзвонити. Усі ці моменти розглянемо в статті сайту Takar.
Перед виїздом, потрібно продумати чіткий алгоритм, щоб потім не панікувати. Причому, незалежно від стажу водіння. Оскільки абсолютно у будь-якого автомобіля може статися поломка. І якщо раптом зламалася машина на дорозі, то кожен водій має знати, що потрібно робити, якщо це сталося.
Навіть найпрофесійніший діагност поки не розбереться, то не скаже, як виправити. Можливо все що завгодно: пропала іскра, немає подачі палива, відмовив якийсь датчик, може з'явитися сторонній звук, вона заглухла в русі або після зупинки не заводиться і т.д.


Первинні заходи безпеки

Коли під час руху з'явився якийсь скрип, стукіт, скрегіт, хрускіт, машина неадекватно поводиться, перше, що потрібно, - з'їхати на узбіччя або хоча б у правий бік, а потім зупинитися. Потім забезпечити безпеку всіх учасників дорожнього руху.
Подбайте, щоб машина не заважала на проїжджій частині і була добре помітною. Якщо в салоні є пасажири, то їм слід покинути салон авто. Відійти на безпечну відстань, щоб у разі зачіпання машиною, що проїжджає повз, з неуважним водієм, мінімізувати кількість постраждалих.

mashina-slomalas_1

Слід увімкнути аварійну сигналізацію, не розбираючись у причинах під час руху. У темний час доби або в умовах недостатньої видимості, виходячи на проїжджу частину, необхідно вдягнути світловідбивний жилет. Далі, виставити знак аварійної зупинки згідно з правилами ПДР (за 15 метрів від події в населеному пункті і за 30 м на трасі), але щоб перестрахуватися, краще подвоїти відстань.
Тобто, якщо зламалася машина на трасі, то правилами дорожнього руху регламентується загальний порядок дій. А виглядає він так:

  1. з'їхати максимально в правий бік;
  2. зупиниться;
  3. подбати про безпеку руху (увімкнути кнопку аварійки, висадити пасажирів, виставити знак аварійної зупинки);
  4. з'ясовувати проблему, можливість її усунення та ухвалення рішення про продовження руху.

Діяти потрібно так, а не інакше. Оскільки недотримання алгоритму небезпечне для життя, а також тягне за собою накладення штрафу.


Оцінка ситуації

Тільки коли ви звільнили проїжджу частину, увімкнули аварійку і виставили червоний трикутник, можна пробувати розбиратися, чому зламалася машина на дорозі, що робити з нею далі і чи потрібна стороння допомога. Впоратися самостійно, можна пробувати з незначними проблемами. Але для початку, слід уважно вивчити панель приладів, які там лампочки горять, чи немає червоних значків, що вказують на конкретну несправність.
Обов'язково варто заглядати під капот для перевірки наявності технічних рідин. Першочергово знадобиться визначити, чи може машина рухатися і чи можна на ній їхати далі, хоча б з мінімальною швидкістю, до найближчої автомайстерні.
В умовах поганої видимості (вночі або в туман) не рекомендується проводити і мінімальний ремонт, щоб не наражати себе на небезпеку. Коли протягом 30 хвилин не вдалося з'ясувати проблему або її полагодити не вийде - телефонуйте майстру з евакуації або викликайте службу технічної допомоги.


Можливі дрібні несправності та як їх усунути

mashina-slomalas_2

Такі дрібні несправності автомобіля, як:
спущене колесо, вирішуються заміною запаски (докатки) або накачуванням насосом;
двигун заглох, через спустошення бака, можна звернутися до тих, хто проїжджає повз, або набрати в службу доставки;
із заміною згорілого запобіжника водій-початківець також зможе впоратися.
щоб замінити ремінь генератора, відновити контакти в роз'ємі проводки або датчика, вже знадобиться певний технічний навик;
з проблемами ходової, трансмісією, електронікою, коли автомобіль хоч якось може рухатися, продовжувати рух рекомендується правою смугою зі швидкістю 40 км/год з увімкненою аварійкою.

Якщо машина встала на трасі, а з-під капота йде пара, це - перегрів двигуна. Їхати далі з такою проблемою не можна, як мінімум, до повного охолодження. Але не виключена потреба в евакуації до сервісу для з'ясування причини. Такі несправності, як: пробита прокладка ГБЦ, зламана помпа, текти радіатора, усунути на дорозі не вийде.

З несправним рульовим механізмом або протіканням гальм потрібен евакуатор. Не варто самостійно продовжувати рух, коли з двигуна доноситься шум, щось стукає, гримить, скрипить або вихлопна труба коптить чорним густим димом. Це свідчить про проблему всередині ДВЗ. Але якщо стоїть МКПП, то авто хоча б можна відбуксирувати.


Зв'язок з екстреними службами

Якщо зламалася машина на дорозі, можна зателефонувати другові, який зможе взяти на буксир і притягнути куди треба, але, як правило, така можливість рідко трапляється, особливо якщо, це далеко від дому. Звертайтеся по допомогу до водіїв, які проїжджають по трасі, але і вони не завжди в силах виручити. Є випадки, коли тягнути авто заборонено (наприклад, машина з певним типом АКПП або навантажена). Тому в довіднику телефону обов'язково потрібно мати кілька номерів:

  • служби цілодобової техдопомоги або евакуації,
  • досвідчених майстрів сервісу, де ви обслуговуєтеся;
  • номер аварійної служби 112.

Якщо ваш телефон розряджений, то попросіть у водіїв на трасі або можна зробити дзвінок з найближчої станції АЗС. А в разі поломок на дорогах Європи, найчастіше, передбачається можливість скористатися одним з апаратів екстреної допомоги, встановлених у будках з написом SOS кожні 2 км дороги.


Профілактичні заходи

Від форс-мажорних ситуацій, коли спустило колесо або потрапили в яму і пошкодили підвіску, не вберегтися. Тож у багажнику завжди потрібно мати аварійний комплект. А ось проблемам, які трапляються з вини несвоєчасного реагування на симптом несправності, можна протистояти.
Перше, що можна порадити, щоб не трапилася раптова поломка - виїжджайте тільки на технічно справному автомобілі. Дотримуйтесь термінів технічних обслуговувань, вчасно ремонтуйте, міняйте витратні матеріали та купуйте якісні запчастини для ТО на свій автомобіль. Особливу увагу завжди приділяйте підвісці, ходовій та гальмівній системі. Проблем із двигуном можна уникнути своєчасною заміною оливи та фільтрів.
Тож якщо почули якісь сторонні звуки, помітили зміни в поведінці автомобіля, яких раніше не було - вирушайте на діагностику в сервіс.

Читайте також: Як самостійно провести ТО автомобіля: що і коли перевіряти?