Осінь - відмінний час для ретельної перевірки вашого автомобіля. Експерти інтернет-магазину автозапчастин TAKAR діляться досвідом щодо того, як оглянути всі системи та компоненти, починаючи з електричної частини і закінчуючи гумовими ущільнювачами, щоб ваш автомобіль довго радував вас своєю надійною роботою та був готовий до зимових холодів.
Перевірка електричної системи
Без правильного електроживлення ваш автомобіль не зможе завестися. Тому почнемо підготовку з перевірки електрики. Якщо у вас виникли проблеми з запуском двигуна, перше, що варто перевірити, - це стан акумуляторної батареї.
Це можна зробити кількома способами:
Зовнішній огляд акумулятора. При візуальному огляді зверніть увагу на цілісність акумулятора, стан контактів та його чистоту. Бруд на контактах, окислення виводів, тріщини на корпусі, забруднення та витоки на корпусі - все це може вплинути на роботу акумулятора.
Вимір напруги акумулятора мультиметром. Ця процедура виконується на виводах акумулятора без будь-якого навантаження і після тривалої стоянки автомобіля ("холодний" акумулятор). Повністю заряджений акумулятор повинен показувати напругу близько 12,6-12,9 вольт на мультиметрі. Однак цей метод дозволяє лише оцінити рівень заряду акумулятора і не надає повної інформації про його стан. Для більш детальної перевірки рекомендується використовувати навантажувальний тестер.
Перевірка акумулятора за допомогою навантажувального тестера. Навантажувальний тестер - дуже точний інструмент, але його рідко можна зустріти у власників автомобілів, оскільки він зазвичай використовується в автосервісах. Цей тестер працює аналогічно мультиметру, але також створює краткочасне навантаження на акумулятор, імітуючи роботу стартера. При цьому напруга на акумуляторі може тимчасово знизитися. Зниження напруги не повинно перевищувати 9 вольт. Якщо значення нижче цього позначення, це свідчить про глибокий розряд акумулятора.
Перевірка рівня електроліту в акумуляторі. Ще один надійний метод - перевірка рівня електроліту в акумуляторі. Цей спосіб підходить лише для акумуляторів, які можна обслуговувати. Для цього потрібно відкрити дві кришки заправочних отворів, піднявши їх трохи відверткою і відкрутивши. Подивіться на рівень електроліту всередині отворів. Якщо рівень рідини однаковий в усіх отворах, то акумулятор в порядку. Якщо рідина не досягає пластини в одному з отворів, додайте дистильовану воду.
Цю процедуру слід виконувати регулярно, оскільки при кожному заряджанні акумулятора електроліт частково розкладається на водень і кисень. Якщо акумулятор не піддається регулярному обслуговуванню, він може вийти з ладу. Нормою вважається рівень, який перевищує висоту пластини приблизно на один сантиметр або знаходиться нижче горловини заправочного отвору на три міліметри.
Важливо відзначити, що якщо на акумуляторі вказано "без обслуговування" або виробник моделі акумулятора не рекомендує додавання дистильованої води, то вам залишається лише застосувати інші методи перевірки і, за необхідності, замінити акумулятор. Середній термін служби акумулятора становить 4-5 років.
Якщо після перевірки виявиться, що потрібна нова батарея - купити акумулятор ви зможете на нашому сайті за вигідною ціною.
Свічки, котушки запалювання та високовольтні проводи також можуть вийти з ладу восени через збільшення вологості повітря. Якщо який-небудь з високовольтних проводів починає протікати електрику (іскрити), це може вплинути на роботу всієї системи запалювання. Дефектні свічки можуть давати слабку іскру, що може призвести до довгого обертання стартера. Тріщини на корпусах котушок запалювання також можуть вказувати на витік тока.
Генератор - другий за важливістю компонент у системі електроживлення. Якщо він вийде з ладу або працює неправильно, ваш автомобіль може залишитися без основного джерела енергії, і акумулятор швидко розрядиться.
У випадку поломки генератора навіть з повністю зарядженою акумуляторною батареєю ваш автомобіль зможе проїхати всього 50-70 км, а потім зупиниться. Проведіть діагностику генератора і замініть зношені компоненти до настання холодів. Для цього зверніться в автосервіс, дилерський центр або спеціалізований сервіс з ремонту генераторів.
Пам'ятайте, що в разі цих несправностей вам знадобиться допомога фахівців. Зараз практично в кожному місті є майстерні, що спеціалізуються виключно на ремонті та відновленні генераторів, стартерів та інших електричних компонентів під капотом автомобіля. Якщо ви знаходитесь в Одесі, пропонуємо вам записатися на наше СТО.
Заміна шин
Не варто чекати на перші ознаки льодових доріг, щоб замінити шини на вашому автомобілі. При близьких до нуля температурах літні шини стають занадто жорсткими, що негативно впливає на їх зчеплення з дорогою.
Більшість експертів рекомендують проводити заміну шин, коли середньодобова температура опускається до +7 °C і нижче. Крім того, влітку ситуація обертається навпаки: якщо температура стабільно перевищує +7 °C і немає прогнозу заморозків, ви можете впевнено переходити на літні шини.
При виборі шин також важливо бути розумним. Загалом, нешиповані шини підходять для доріг, які регулярно очищаються та обробляються антигололідними реагентами. Шиповані шини найкраще використовувати, якщо вам доводиться їздити по дорогах з нашарованим снігом і льодом.
Перевіряємо систему охолодження двигуна
Система охолодження двигуна - це головний "обігрівач" салону: гарячий антифриз циркулює в радіаторі обігрівача, забезпечуючи вам тепло. І хоча навантаження на систему охолодження двигуна зменшується в холодний період року (двигун малоймовірно перегрівається восени чи взимку), важливо переконатися, що салонний обігрівач працює належним чином.
Давайте уважно оглянемо всі компоненти системи:
Гумові трубки - перевірте їх на наявність тріщин.
Якщо у вас є неприємні запахи або сильне запотівання вікон, шукайте витоки з радіатора обігріву під килимком в салоні.
Переконайтеся, що обігрівач працює правильно, нагріває і регулюється. Якщо він працює некоректно, можливо, термостат зламаний або в системі є повітряні заслонки.
Якщо потрібно, замініть антифриз перед настанням зимового сезону.
Давайте детальніше розглянемо, як діяти, якщо ви виявите одну з вказаних несправностей.
Що стосується герметичності охолоджувальної системи, її перевірку краще довірити досвідченим механікам автосервісу, так як вони знають, як правильно перевіряти всі шланги та хомуты. Не варто економити на заміні патрубків системи охолодження, так як їх вартість невелика, але вони не підлягають ремонту.
Те саме стосується водяних насосів: якщо насос блокується, це може призвести до поломки ременя приводу помпи або ГРМ. У випадку обриву ременя поршні зіштовхуються з клапанами, що може призвести до серйозних пошкоджень двигуна.
Завдання термостата - регулювати подачу антифриза в великий контур охолодження при кожному запуску двигуна. З часом його гумові ущільнення можуть зноситися або механічні частини виходять з ладу, що призводить до неповного закривання клапана. Експлуатація автомобіля з несправним термостатом незручна (постійно працює обігрівач) і може бути небезпечною для двигуна, так як він може перегрітися.
Тепер щодо запотівання вікон. Це найчастіше пов'язано з забрудненням салонного фільтра та вентиляційних отворів. Переконайтеся, що система мікроклімату не забруднена сміттям (листями, пухом, брудом, комахами). Попросіть механіків в сервісі очистити систему та замінити зношені компоненти.
І, нарешті, витоки. Якщо ви виявите антифриз під переднім пасажирським сидінням, це може бути викликано поломкою крана обігріву або радіатора обігріву. У обох випадках слід негайно замінити деталі, оскільки двигун без антифризу може перегрітися, а очищення салону від антифризу може бути складною задачею. Не забувайте, що антифриз токсичний, і його пари небезпечні для здоров'я.
Перевірка гальмівної системи
Встановлення нових гальмівних колодок і дисків - не єдина заходу підготовки вашого автомобіля до зимових умов. На ковзкій дорозі важливо забезпечити рівномірне гальмування на правих і лівих колесах.
Якщо гальмівне зусилля нерівномірне, автомобіль починає відхилятися в одну сторону при гальмуванні. У випадку екстреного гальмування це може бути надзвичайно небезпечним, з ризиком з'їзду в кювет, якщо ви знаходитесь за містом, чи на зустрічну смугу. Якщо у вас є хоча б малейші підозри на несправність, зверніться в автосервіс і проведіть діагностику гальмівної системи.
Не забувайте і про старіючу гальмівну рідину. Вона вбирає воду з навколишнього середовища і з часом розбавляється. Це може призвести до корозії трубок гальмівної системи і зменшення ефективності гальмування. Регулярно перевіряйте рівень гальмівної рідини і оглядайте систему на предмет витоків. У нас на сайті ви зможете вигідно купити гальмівну рідину від провідних виробників.
Заміна моторного масла
При низьких температурах смазочні матеріали стають більш в'язкими. Крім того, масло в процесі експлуатації може забруднюватися і втрачати свої властивості.
Заміну масла слід проводити відповідно до рекомендацій виробника, зазвичай це відбувається кожні 8-15 тис. км. Свіже масло полегшує запуск двигуна і поліпшує роботу стартера та акумулятора, а також продовжує термін служби двигуна.
Для зимових умов рекомендується використовувати моторні масла з індексом в'язкості 0W. Вони розроблені спеціально для експлуатації при низьких температурах і підходять для регіонів з значними коливаннями температури.
У каталозі інтернет-магазину ТАКАР представлені всі необхідні смазочні матеріали.
Ревізія привідних ременів
Ремені ГРМ (газорозподільного механізму) та привідних агрегатів піддаються додатковим навантаженням в холодний період року, що підвищує ризик їх поломки. Якщо ви чуєте свист з-під капота автомобіля, це очевидний сигнал перевірити натяг ременя генератора або замінити ремінь разом з роликами.
Якщо ви помічаєте тріщини, стирання чи порізи на ременях, негайно зверніться в сервіс для їхньої заміни. Поломка ременя ГРМ майже завжди призводить до серйозних пошкоджень двигуна і вимагає тривалого та витратного ремонту або повної заміни двигуна. Те ж саме стосується заклинивання натяжних роликів.
Підготовка оптики та системи очищення лобового скла
Туман, дощ і сніг знижують видимість на дорозі і можуть призвести до ДТП. Приділіть особливу увагу світлотехніці вашого автомобіля.
За необхідності відполіруйте рассеивателі фар або замініть їх. Обробіть антизапотівачем внутрішню поверхню скла салону. Перевірте справність системи обдуву лобового скла та електропідігріву.
Якщо на лобовому склі є тріщини або сколи, замініть його. Також рекомендується замінити щітки склоочисників на нові двірники.
Замки та ущільнювачі
Не забувайте про дверні ущільнювачі та замки дверей та багажника. При сильних морозах ущільнювачі стають жорсткими і можуть примерзнути до кузову, що може ускладнити відкриття дверей.
Для запобігання цього обробіть ущільнювачі спеціальними змащувальними речовинами, такими як силіконова змащувальна рідина, WD-40 або аналогічні продукти. Це також допоможе запобігти замерзанню замків.
Підготовка водія
Важливо пам'ятати, що не лише ваш автомобіль, але і ви як водій повинні бути готові до зимових умов. З настанням зими коригуйте свій стиль водіння:
Розганяйтеся плавно.
Обережно та завчасно гальмуйте.
Дотримуйтеся великої відстані між автомобілями.
Слідкуйте за швидкісним режимом.
Готуйтеся заздалегідь, перевіряйте всі системи автомобіля до початку справжньої зими. Таким чином, навіть сніжні та морозні умови не зможуть завадити вам використовувати ваш автомобіль як засіб переміщення.
Читайте також: Як правильно зарядити акумулятор автомобіля зарядним пристроєм