
Існує два основних типи паливних насосів: механічний і електричний. У першому випадку привід йде від розподільного валу (або пов’язаного з ним валу), а в другому використовується електромагніт і соленоїд. В обох випадках насос створює потрібний тиск, щоб бензин своєчасно подавався до двигуна і не викликав перебоїв у роботі.
Навіщо потрібна циркуляція пального

Уявіть: ви натискаєте на педаль газу, і мотор одразу потребує пального. Але що, якщо зайве пальне залишається невикористаним? В одних системах воно просто подається за необхідності, в інших — ганяється «по колу» і повертається назад у бак. Завдання паливного насоса — створювати потрібний тиск, щоб бензин впевнено тек до двигуна. Часто все обмежується однією трубкою, але іноді зустрічається «обратка» з двох труб, щоб пальне постійно циркулювало і не перегрівалося.
Чому бак захований у задній частині авто
Бензин легко займається, тому логічно тримати бак подалі від двигуна. Розташувавши його в задній частині кузова, автовиробники знижують ризик займання при ДТП. Усередині бака зазвичай є поплавок, пов’язаний із датчиком рівня. Якщо раптом такий механізм дає збій, то вихід — замінити датчик рівня пального, щоб не гадати, скільки бензину у вас залишилося.
Як працює «механіка»

Механічний насос часто приводиться в дію від розподільного валу (або від спеціального валу, пов’язаного з колінвалом). Кулачок розподільного валу натискає на важіль, важіль опускає мембрану, яка всмоктує бензин через односторонній клапан. Потім зворотна пружина піднімає мембрану, виштовхуючи пальне далі — до карбюратора або в інжекторну систему. Поки карбюратор «насичений», мембрана залишається внизу, а важіль рухається сам по собі.
Електронасос: коли все робить соленоїд


В електричних варіантах звичний важіль і розподільний вал замінює електромагніт. При ввімкненні струму він тягне шток вниз, опускаючи мембрану. Діставшись кінця, шток розмикає контакти, і пружина піднімає мембрану. Потім контакти знову змикаються, і процес повторюється. Зазвичай такий насос встановлюють ближче до бака або всередині нього — так зменшується ризик «завоздушення» і спрощується подача пального.
Навіщо потрібен паливний фільтр

Мало просто закачати бензин — важливо ще й уберегти двигун від бруду. По дорозі до мотора пальне проходить через паливний фільтр (паперовий або сітчастий). Якщо фільтр засмітиться, потік бензину ослабне, і машина почне «чихати» або взагалі перестане заводитися. Періодична заміна фільтра — один із найпростіших способів продовжити «життя» паливної системи.
Два підходи до подачі
В одних авто насос подає пальне лише тоді, коли воно реально потрібне, а в інших здійснюється безперервна циркуляція: бензин ганяється по системі, а надлишки повертаються в бак. Це корисно за високих температур або великих навантажень, щоб не виникали парові пробки.
Повітряний фільтр та інші елементи

Зверніть увагу, що не лише бензин має бути чистим. Повітряний фільтр захищає двигун від пилу та іншого сміття, дозволяючи досягти рівної роботи мотора. Якщо він сильно забитий, потужність падає, а витрата пального зростає.
Чому все важливо

Насос, бак, фільтри та датчик рівня пального — частини одного цілого. Якщо насос «вмирає» або фільтр засмічується, машина починає «кашляти», а то й глухне. Зламаний датчик рівня може залишити вас без точного розуміння, коли пора заправлятися. Якщо помічаєте перебої — перевірте систему і замініть потрібні деталі. Магазин Takar.com.ua допоможе знайти запчастини під конкретну марку і модель, щоб ваш автомобіль залишався на ходу і не підводив.
Читайте також: Заміна дискових гальмівних колодок