Чому важливо перевіряти тиск у шинах регулярно?

Мабуть кожного автолюбителя цікавить питання правильного тиску в шинах і як часто потрібно перевіряти тиск в шинах?

Спробуймо разом у цьому розібратися, але не забувайте, що тут Вам не обійтися без датчика вимірювання тиску в шинах, який Ви можете придбати в магазині запчастин Takar.

Як відомо з практики, на хорошу керованість авто дуже впливає тиск у шинах. Це стосується поведінки машини на поворотах та під час гальмування. Також тиск у шинах впливає на економічність витрати пального. Шини з неправильним тиском легко зношуються і цим можуть поставити під загрозу безпеку водія та пасажирів. Щоб такого трафунку не сталося, потрібно регулярно перевіряти тиск у шинах. Оптимальною буде перевірка 1 раз на місяць. При цьому не забувайте оглянути протектори.

davlenie-v-shinah_2

Тому що навіть за ідеальних умов експлуатації, шини втрачають тиск постійно зі швидкістю приблизно 0,069 бара або 6,9 кПа на місяць. Звичайно ця цифра росте разом із температурою. Ви спитаєте: від якого показника варто відштовхуватися?

Завітайте до інструкції з експлуатації Вашого авто або на боковину шини. Там має бути вказаний тиск, що рекомендується.

Перевірити тиск у шинах Ви можете як самостійно, так і на СТО.

Якщо Ви запитаєте, чим міряти тиск у шинах і в чому вимірюється тиск у шинах? Маємо відповідь: манометром, одиниця виміру: бар. Що стосується іномарок, тут часто використовується стандарт PSI (кількість фунтів на квадратний дюйм). Переклад PSI - Бар нескладний: 1 psi відповідає 0,068 бар.

Можете придбати манометр чи скористатися ним на СТО.

Щодо питання, який тиск має бути в шинах, то оптимальним показником прийнято вважати тиск від 2 до 2,5 бар.


А як перевіряти тиск у шинах?

Перевірку слід виконувати на холодних шинах, оскільки під час руху вони нагріваються, і це впливатиме на результат. Діагностику плануйте на ранок перед поїздкою. Перевірка тиску в шинах включає декілька процесів:

  1. Відкрутіть ковпачок вентиля на шині та встановіть манометр на вентиль. Якщо будете чути короткий шипіння, не переживайте, це в межах норми;
  2. Подивіться на тиск на манометрі та порівняйте його з рекомендованим показником для вашої шини в барах чи кПа;
  3. Якщо є необхідність, підкачайте шину за допомогою власного повітряного компресора або зверніться в найближчі СТО або шиномонтаж;
  4. Ще раз перевірте тиск за допомогою манометра та порівняйте його з вимогами виробника;
  5. Встановіть на місця ковпачки вентилів на кожну шину;
  6. Перевірте кожну шину. Якщо ви бачите, що різниця між поточним показником та рекомендованим велика, зверніться за допомогою до СТО. Можливий витік повітря може бути пов'язаний з неправильним положенням обода або несправного вентиля.

Пропонуємо Вам розглянути правильний тиск у шинах таблиця:

davlenie-v-shinah_2

Також автолюбителям слід пам'ятати про ретельну перевірку шин взимку. Через часті перепади температур, тиск потрібно перевіряти набагато частіше, ніж влітку. Оскільки зниження температури на 10 градусів призводить до природного зниження тиску всередині шини на 0,1 атм. Ми рекомендуємо збільшити тиск у зимових шинах на 0,2 атм. і при цьому обов'язково контролювати рівень тиску при різкому перепаді температури.

Правильне тиск у шинах дозволяє безпечно і ефективно використовувати шини більш тривалий термін, не наражаючи на небезпеку себе та інших учасників руху. Їзда з низьким тиском у шинах призводить до перевитрати бензину. Плюс вартість шини, яка зношується набагато швидше, плюс комфорт та керованість. Все це підводить нас до висновку, що вимірювати тиск у шинах "на око" не варто, візуально помітити різницю між тиском 1,5 та 2 атм неможливо. Старий добрий манометр – необхідний прилад для кожного автомобіліста.

Існують портативні манометри наступних типів:

Стрілечний - це простий і недорогий пружинний механічний пристрій;

Рейковий - це компактний і простий у використанні прилад, надійний завдяки циліндричній пружині механізм;

Цифровий – це прилад, який має більшу точність (до ±0.05 atm/bar).


Роль установки датчика тиску в шинах

Ще однією необхідною запчастиною є датчик тиску у шинах. Встановлення датчика тиску у шинах буде правильним кроком на шляху до безпроблемного стану шин. Датчики тиску в шинах є одними з найважливіших елементів сучасних автомобілів, що сприяють безпеці та комфорту водіння. Саме вони допомагають водіям швидко відстежувати стан шин та попереджають про несправності. Встановлюється датчик тиску всередину або зовні кожної авто шини. Основним завданням електронного приладу є моніторинг тиску у шині та передача інформації на спеціальний головний пристрій машини або бортовий комп'ютер. Принцип роботи датчика тиску в шинах досить простий: безперервний вимір завдяки п'єзоелектричному або мембранному датчику, який реагує на зміни тиску;збирання даних, передача даних; відображення інформації. Таким чином, водій може відстежувати поточний тиск у кожній шині та отримувати попередження у разі недостатнього тиску. Тривала їзда на спущених шинах з часом деформує їх та призводить до непридатності для подальшої експлуатації.


Види датчиків вимірювання тиску в шинах

Датчики для вимірювання тиску у шинах бувають різних видів. За місцем встановлення їх поділяють на зовнішні та внутрішні. Але другі є точнішими.
Зовнішні датчики легко встановити самостійно: на все піде трохи більше 15 хвилин. Достатньо накрутити їх на ніпель та зафіксувати замок. Заміна батареї - теж хвилинна справа: потрібно лише відкрутити ковпачок. Термін служби, як правило, близько трьох років.
Серед недоліків порівняно з внутрішніми датчиками показники тиску будуть менш точними.
Внутрішні датчики надійніші, але самостійно їх встановити не вдасться: доведеться звертатися до фахівців. Вони менш помітні ніж зовнішні: виглядають як ніпелі. Також у них непроста заміна батарейки, якщо розбиратися самостійно, то доведеться погратися, але при цьому термін служби внутрішніх датчиків на кілька років більший за зовнішні.
За типом дії бувають механічні та електронні. Механічні подібні до міні-манометрів. З електронними датчиками контролювати тиск можна навіть під час руху авто, зміни тиску в шинах ви отримуєте попередження, що досить зручно.
За типом контролю тиску: прямий (найточніший, сприймає найменші зміни тиску та реагує на них) та непрямий (тиск визначає на основі вимірювання швидкості обертання колеса).
Наступним найчастішим питанням водіїв є як скинути помилку датчика тиску в шинах?
Натисніть кнопку скидання TPMS, яка знаходиться під кермовим колесом (якщо така є у Вашому автомобілі), поки індикатор не блимне три рази, потім відпустіть її. Заведіть автомобіль і зачекайте 20 хвилин, доки інформація з датчиків тиску не оновиться.
Вибрати датчик не так складно, як здається. Тим не менш, спочатку перевіряйте його сумісність з вашим авто. І лише після цього вибирайте тип. Зовнішні менш захищені та точні, але при цьому доступні. Внутрішні набагато надійніше, показники у них реальні. Електронні пристрої хоч і дорожчі, але завжди точніші за механічні.
Різні різновиди датчиків представлені в каталозі магазину TАKAR дозволять обрати Вам найбільш вдалий варіант, який прослужить досить довго і не підведе Ваші шини!

Читайте також: Для чого потрібні проставки на колеса?