ТОП ознак того, що амортизатори не витримали зимові дороги

Морозна зима приносить жителям України немало радощів. Але власники автомобілів віддають перевагу, щоб було потепліше. Тоді навантаження на підвіску зростуть ненабагато, не доведеться видивлятися ознаки несправності амортизаторів взимку. Проявилися несприятливі симптоми, перевіряють самостійно, наскільки загрозливо складається ситуація. Більш обережні та прискіпливі проводять перевірку на вібростенді. Несправні стійки потрібно міняти якнайшвидше.

Чому амортизатори страждають на зимових дорогах

Чому амортизатори страждають на зимових дорогах

Сильні похолодання в Україні в останні роки трапляються рідко. Водії звикли до порівняно комфортних умов поїздок протягом зимового сезону. Тому, коли чують стукіт амортизаторів у мороз, неголосний, глухуватий, відчувають неприємні відчуття, побоюються, що доведеться міняти. Як правило, ці побоювання безпідставні. Усі стійки на морозі, коли температура опускається до позначки -15 °C, особливо масляні, не можуть не постукувати.

Олива в них на холоді стає менш текучою, загусає. Загуслу робочу рідину важче прокачати через отвори клапанів. Вона чинить у багато разів більше опору. Різко зростає навантаження тому на всі елементи конструкції амортизаторів. Гумові деталі під впливом морозу втрачають еластичні властивості, «дубіють». Через це досить швидко виходять з ладу. Метал чинить опір холоду довше, але також не завжди витримує перевантаження.

Прискореному зносу амортизаторів сприяють і інші фактори:

  • Їздите дорогами, якість покриття яких залишає бажати набагато кращого.
  • Керуєте автомобілем агресивно, постійно маневруєте. Не знижуючи швидкості, проноситеся нерівностями, входите в повороти. Безпідставно різко гальмуєте, замість того, щоб завчасно скинути швидкість.
  • Перевантажуєте машину. Возите важкі вантажі в багажнику та салоні, часто користуєтеся причепом, берете пасажирів.
  • Створюєте асиметричне навантаження на підвіску, заїхавши на бордюр або під час руху нерівностями.
  • Відтягуєте заміну, хоча пробіг уже наблизився до 60 000 км або перевищив цей рекомендований показник.

Щоб взимку амортизатори служили справно, за їхнім станом потрібно стежити, на початку поїздки в морозну погоду — прогрівати.

Які несправності виводять амортизатори з ладу

Які несправності виводять амортизатори з ладу

Взимку, крім морозної погоди, амортизаційні стійки зазнають в Україні ще й рукотворної загрози. Щоб дороги не обледеніли, їх посипають хімреагентами. Залишаються солі, які в поєднанні з вологою запускають електрохімічну корозію. Якщо пошкоджений пильник амортизатора, вона швидко покриє шток плямами іржі, через що постраждає сальник. Тоді почнеться витікання робочої рідини.

Найчастіше стійки виходять з ладу тому, що:

  • постаріла, втратила експлуатаційні характеристики робоча рідина;
  • деформувався, розірвався ущільнювач поршня;
  • зносилися пластини клапана;
  • зламалися сайлентблоки;
  • газ утік з внутрішньої порожнини.

Ймовірність раптової поломки знизиться, якщо проводити техобслуговування вузла кожен сезон. Проїхали порядку 20 000 км, виконайте перевірку справності.

ТОП-9 ознак зношених амортизаторів

ТОП-9 ознак зношених амортизаторів

Надійна конструкція, яка спрацьовує понад тисячу разів на кожному кілометрі шляху, зношується поступово. Тому ознаки зносу проявляються, як правило, не в явно вираженій формі. Однак деякі симптоми не можна залишати без уваги. Підказками щодо того, як зрозуміти, що амортизатори вийшли з ладу, слугують такі сигнали:

  1. Проїхали нерівну ділянку, автомобіль довго продовжує гойдатися, а не відразу стабілізується.
  2. Прискорюєтеся, задня частина авто просідає. Передня, природно, піднімається. Різко зростає навантаження на задню частину підвіски, прискорюється знос її компонентів.
  3. Гальмуєте, машина «клює» носом. Перевантаження обрушується на передню частину.
  4. Збільшується протяжність гальмівного шляху.
  5. Входите в поворот, крен настільки великий, що потрібно прикласти до кермового колеса немале зусилля, щоб впоратися з ним.
  6. Покинули нерівну ділянку, а від кермового колеса продовжують надходити вібрації.
  7. Від підвіски при наїзді на нерівності долинають постукування, поскрипування. Причина може бути як у зносі власне амортизаторів, так і їхнього кріплення.
  8. Шини зношуються нерівномірно, на них з’являються вм’ятини, утворюються грижі, з протектора випадають шматки каучуку.
  9. Оглядаючи зовнішню частину амортизатора, виявили на ній патьоки робочої рідини. Значить, ущільнення не справляються, зносилися, пропускають.

Зіткнулися хоча б з одним із перелічених ознак, не відкладайте перевірку справності стійок надовго. Чим раніше серйозно займетеся нею, тим краще. Збиток виявиться меншим.

Що робити при виявленні симптомів

Що робити при виявленні симптомів

Застосовується кілька способів щодо того, як перевірити амортизатори взимку. Близький до повної достовірності результат отримаємо тільки на вібростенді. Інші методи перевірки справності не настільки ефективні, зате їх можна швидко застосувати самостійно.

Як перевірити самостійно

Не збираєтеся поки що в автосервіс, не бачите в цьому гострої потреби, спробуйте:

  • Під час поїздки протестувати автомобіль на гойдання, «клевки», крен, реакцію на поворот кермового колеса, поведінку на нерівних ділянках дороги.
  • Зупинитися на рівній ділянці, щоб похитати кілька разів автомобіль з одного боку. Кузов повинен повністю зупинитися, коли припините тестувати, після пари коливань, не більше. Цей спосіб перевірки видає достовірний результат тільки в разі, коли амортизатор дуже сильно зносився.
  • Провести візуальний огляд. Він дозволяє виявити, що нерівномірно зношуються шини, у незадовільному стані перебувають протектори. З’явилися патьоки та/або дивні сліди на зовнішній стороні амортизаторів. Поверхня штока не виглядає бездоганно полірованою, на ній видно подряпини, плями іржі.
  • Підозрюючи несправність одного з амортизаторів, зняти його та перевірити функціональність. Поставте вертикально, зафіксуйте нижній кронштейн, із силою потягніть на себе та опустіть шток. Чинитиме сильний опір, немає слідів корозії, значить, стійка ще може послужити.

Не впевнені, що самостійна перевірка дала достовірний результат, використовуйте професійне діагностичне обладнання.

Чому перевірка на вібростенді надійніша

Чому перевірка на вібростенді надійніша

Помістили автомобіль на вібростенд:

  • отримаєте практично на 100% точну відповідь, коли міняти амортизатори — взимку, не відкладаючи, чи пізніше, якщо знос поки що не критичний;
  • визначите, яка деталь у них несправна;
  • заодно перевірите бокову силу на кочення, підшипники маточини, кульові опори.

Комплексну діагностику розумно проводити під час сезонного ТО. Тоді стійки взимку навряд чи раптово підведуть.

Чому потрібно вчасно міняти

Чому потрібно вчасно міняти

Проявилися симптоми зношених амортизаторів, замініть пару швидше, щоб:

  • не втратити звичного комфорту під час поїздок;
  • не завдати шкоди іншим компонентам підвіски, адже на них ляжуть підвищені навантаження;
  • не ризикувати даремно безпекою, потраплянням у ДТП.

Амортизатори прослужать довго навіть в умовах українських зим, якщо акуратно керуєте автомобілем, контролюєте його техстан. Трапляться сильні морози, не забувайте на початку поїздки з пів кілометра прогрівати стійки. А під час руху в таку погоду не розганяйтеся сильно, щоб потік студеного повітря не охолодив робочу рідину до загусання.