Як літня жара впливає на гальма автомобіля


Літо в Україні рідко буває нежарким. Температура повітря іноді піднімається настільки, що плавиться асфальт. Спека негативно впливає на ефективність гальмівної системи автомобіля. Багатьом водіям доводилося стикатися з таким неприємним явищем, як перегрів гальм у спеку.

Спробуємо розібратися, чому це може статися, як слід доглядати за гальмівною системою авто влітку, як не допустити її перегріву.

Як спека впливає на гальмівну систему

Ймовірність того, що гальмівна система працюватиме менш ефективно в спеку, зростає, тому що:

  • на багатьох авто відсутня система ABS, через це перегріваються та заклинюють поршні супортів, циліндрів;
  • гальмівні колодки швидко зношуються, можуть перекошуватися;
  • влітку гальмівна рідина може закипати, особливо якщо вона низької якості або давно не мінялась;
  • уважність водія знижується, він може недооцінити довжину гальмівного шляху.

Особливо це стосується водіїв, які віддають перевагу динамічному стилю керування — різкі прискорення, ривки, перебудови. Така їзда значно підвищує температуру гальмівної системи.

Як змінюється гальмівний шлях у спеку

Компанія «МайстерШина» протестувала продукцію 7 відомих виробників. Результати:

  • 37,7 м при температурі повітря +10-14°C, асфальту +8-14°C (різниця між найкращим і найгіршим результатом — 0,7 м);
  • 38,6 м при температурі повітря +16-20°C, асфальту +16-24°C (різниця — 1,7 м);
  • 39,5 м при температурі повітря +26-30°C, асфальту +35-45°C (різниця — 2,8 м).

При температурі +35°C гальмівний шлях може збільшитися більше ніж на 5%, особливо у бюджетних шин. А тестувались нові шини — зношені мають ще гірші показники.

Що входить у догляд за гальмами влітку

Кожен водій може:

  • перевірити помилки у системах ABS, AEB, ESC, ESP;
  • оцінити знос колодок та дисків;
  • перевірити роботу стоянкового гальма;
  • оглянути напрямні супортів, стан пильовиків і ущільнювачів;
  • заміни гальмівну рідину за регламентом або частіше;
  • перевірити стан гідроприводу та гальмівних шлангів.

Знос гальмівних колодок: нюанси

На багатьох авто внутрішні колодки зношуються швидше за зовнішні — іноді в 1,5 раза. При критичному зносі до 2 мм спрацьовує “пискун” — металевий язичок, що подає звуковий сигнал.

Динамічна їзда та закислі поршні пришвидшують знос. Чим сильніше зношена накладка, тим швидше вона стирається далі.

Як уникнути перегріву гальм у спеку

  • Керуйте спокійно, збільшуйте дистанцію — температура залишиться в межах норми.
  • Використовуйте гальмування двигуном, тисніть на педаль гальма імпульсами.
  • Нанесіть трохи спеціального мастила на рухомі частини гальмівних колодок і супортів (кераміка або мідь).
  • Обирайте якісну гальмівну рідину та змінюйте її частіше рекомендованого строку.

Висновок: не допускайте перегріву гальмівної системи. Правильне обслуговування та стиль водіння — запорука безпеки на дорозі у спеку.