Ще не закінчився зимовий сезон, а автомобілісти в Україні з нетерпінням очікують, коли настануть спекотні дні. Щоб зустріти їх підготовленим, потрібна грамотна підготовка кондиціонера до літа. Її починають, коли вже кілька днів поспіль середньодобові температури не опускаються нижче 5°С. Нехай спека ще не прийшла, але система кондиціонування вже принесе користь - позбавить від запотівання скла.
Перевірка і заміна фільтрів кондиціонера

У теплу погоду вмикаємо систему кондиціонування, щоб перевірити, чи справно вона запрацює після зими. Увімкнувся компресор, радіатор не забитий, кондиціонер охолоджує салон, як слід, отже, все гаразд. Якщо з'явилися проблеми, то про це неважко здогадатися через:
- вібрацію;
- недостатнє охолодження;
- неприємних запахів;
- шуму.
Варто знати, як обслужити кондиціонер у машині самостійно. Деякі операції нескладні, не вимагають спеціальних навичок і обладнання. З'явився неприємний запах, гірше став охолоджуватися салон - ці проблеми дає змогу усунути заміна фільтрів системи кондиціонування і вентиляції. За зиму там накопичується бруд, пил, тверді частинки. Проводячи заміну фільтрів, варто заодно очистити систему від грибків і бактерій, використовуючи спеціальні аерозолі.
Огляд і дозаправка системи фреоном

Виробники вказують, що справна система кондиціонування автомобіля протягом року може втрачати до 5-10% холодоагенту. Вона відрізняється від побутових агрегатів, з якими такого не відбувається, за двома параметрами.
- Є збірною, а не зварною.
- Піддається значним вібраціям, які викликає робота двигуна автомобіля.
Тому витоки фреону з автокондиціонера - звичайне явище. Втрачають герметичність прокладки, трубки кондиціонера. Дозаправляти систему фреоном рекомендують, якщо виявили, що вона втратила герметичність або з часу попередньої дозаправки минуло 2-3 роки.
Перевірка герметичності системи
Взимку кондиціонером не користувалися, але його герметичність все одно могла постраждати. Тому перевірка кондиціонера перед літом обов'язкова. Вона допоможе вчасно помітити, що витікає холодоагент. Непрямі ознаки витоку фреону проявляються так:
- складно ввімкнути систему кондиціонування;
- кондиціонер раптово відключається;
- з'явилися сторонні шуми, на кшталт постукування, викликаного потраплянням всередину твердих частинок;
- салон не охолоджується до необхідного рівня.
Перевірити герметичність можна кількома способами:
- за допомогою газоаналізатора. Точність результату не гарантована, прилад може відреагувати, наприклад, на протяг;
- не зливаючи фреон, додати барвник. Мине кілька днів і всі місця витоків проявляться наочно;
- заправити систему фреоном із барвником. Після чого оглянути її під ультрафіолетовою лампою;
- злити холодоагент, заповнити систему азотом. На місця місця з'єднань нанести рідке мило або щось схоже з ним.
Промивання системи кондиціонування

Якщо за зиму система розгерметизувалася і засмітилася або потрібно замінити компресор, то що робити з кондиціонером перед сезоном доведеться обов'язково, так це промити. Самостійно промивати не рекомендується, потрібні спеціальні інструменти, можна напартачити, отруїтися токсинами.
В автосервісі спочатку спустять фреон. Потім демонтують ресивер, випарник, інші елементи системи. Запустять промивний агрегат. Осушувач не промивають, а міняють. Випарник промивати найскладніше. Складна геометрія вимагає застосовувати пістолети і перехідники, але навіть це не завжди призводить до успіху. Сильно забитий випарник доводиться міняти. Після промивання слідують:
- продування системи азотом;
- вакуумування;
- заміна ущільнювачів, фільтрів;
- складання;
- заправка маслом і фреоном.
Робота складна, потрібні відповідне обладнання та навички.
Рекомендації з експлуатації кондиціонера в спекотну погоду
Привели систему кондиціонування до ладу, тепер важливо раціонально нею користуватися. Дотримуйтеся в літню спеку кількох правил:
- перед тим, як сісти в автомобіль, провітрюйте його. При цьому кондиціонер вмикайте на мінімум. Навіть у закритому салоні температура за таких умов знизиться досить швидко;
- підтримуйте температуру в салоні на рівні 21-23°С;
- направляйте охолоджувальні повітряні потоки вгору, злегка відхиляючи на всі боки. Так буде комфортніше і водієві, і пасажирам;
- не піддавайте скло впливу холодного повітряного потоку. Від цього вони можуть покритися мікротріщинами;
- злегка затонуйте скло, закривайте його на час стоянки захисним екраном;
- відчули неприємні запахи, проведіть обробку системи кондиціонування засобами, що усувають бактерії, грибки;
- не направляйте на себе холодні потоки повітря, щоб не запустити в організмі запальні процеси.
Готуйте автокондиціонер до нового сезону, поміняйте фільтр. І проведіть діагностику, щоб упевнитися, що система готова до роботи.
Читайте також: Огляд літньої гуми 2025: які моделі обрати?