Чому риплять гальмівні колодки та як це виправити?

Водій із досвідом знає, як скриплять гальмівні колодки (ГК). Не в кожному випадку скрип обіцяє значні неприємності. Іноді він швидко зникає, варто прогріти гальмівну систему. Іноді досить зробити нескладні дії, щоб усунути тривожні звуки. Якщо проблема досить серйозна, не варто відкладати рішення в довгий ящик. Потрібно якнайшвидше купити гальмівні колодки за він-кодом у нашому каталозі та встановити замість несправних.

Pochemu skripyat tormoznye kolodki

9 причин, чому скриплять гальмівні колодки

Чудово, коли всі системи автомобіля працюють так, ніби він щойно зійшов із заводського конвеєра. Такий період може тривати на невизначений термін. Бажано довше, але все хороше колись закінчується. Згодом доводиться мати справу то з однією, то з іншою несправністю різного ступеня складності. Рано чи пізно кожен водій неминуче стикається з проблемою: скриплять гальмівні колодки, що робити, як позбутися неприємних звуків?

Перш за все - розібратися, за яких обставин з'явився малоприємний скрип. Це допоможе з'ясувати його причину. Тоді вже стає зрозуміліше, яких заходів слід вживати. І чи вживати взагалі, такої необхідності може і не бути. Адже скрип гальмівних колодок не завжди є ознакою несправності. Якщо ж він з'явився все-таки через поломку, то вона могла статися не безпосередньо в ГК.

Виділимо 9 основних причин, чому гальмівні колодки скриплять:

  1. Спрацював індикатор зносу. Його призначення - попередити водія, що товщина фрикційної накладки опустилася до мінімально допустимого рівня. Існує досить значна ймовірність, що індикатор спрацював передчасно. Тому не завадить перевірити, наскільки реально зносився фрикційний шар. Можна зробити це самостійно або заїхати на СТО. Залежно від результату перевірки приймаємо рішення, як позбутися скрипу гальмівних колодок. Або міняємо ГК, або усуваємо причину, через яку неправильно спрацював датчик. Reason
  2. Скрипучий звук виходить від гальмівних дисків. У чому причина? Або в значному зносі, деформації, деформації полотна колодки. Або в сильному перегріві гальмівних дисків через тривалу поїздку в умовах насиченого трафіку.
  3. Фрикційний склад напівметалевих ТК настільки жорсткий, що активно протидіє тертю. Виникає вібрація гальмівної колодки, яка супроводжується виразно чутним шумом.
  4. Ви заощадили, придбали ГК задешево або фальшивку. У таких виробів часто прискорено і нерівномірно зношується фрикційна накладка. Або вона стає причиною сторонніх звуків унаслідок невдалого підбору компонентів. Досить імовірно, що підроблені гальмівні колодки виявляться несиметричними. Або щось стане клинити в їхньому механізмі.
  5. Гальмівний диск, що перегрівся, став причиною прискореного вигоряння мастила маточинного підшипника. Результат - люфт підшипника. Через нього часто стануть перегріватися і маточина, і гальмівний диск. А водієві доведеться з'ясовувати, чому скриплять задні гальмівні колодки? Хоча така проблема виникає, як правило, з передніми.
  6. Нормальний рух ГК ускладнився через корозію, яка виникла на посадковій скобі гальмівного супорта.

  7. Corrosion

  8. Новенькі гальмівні колодки не одразу притираються до гальмівного диска, який експлуатується вже досить тривалий час. Через кілька сот км пробігу скрип зникне. Але не в тому випадку, коли ГК встановили недбало.
  9. Неуважно збирали, встановлювали гальмівний механізм. Внаслідок таких помилок, недостатньої уваги до профілактики не почистили, не змастили напрямні, супорт, не затягнули, як слід, кріплення, неточно виставили колодки... У підсумку отримуємо сторонні звуки, скрипи.
  10. На гальмівних дисках машини, яка тривалий час простояла під дощем, снігопадом, накопичується конденсат. Як правило, до неприємностей це не призведе. Через кілька хвилин поїздки гальмівні колодки прогріються. Тоді скрип через підвищену вологість зникне сам по собі і не знадобиться з'ясовувати, як усунути скрип у гальмівних колодках.

Обмежимося цими дев'ятьма загальними причинами, які викликають занепокоєння у водіїв, які почули скрип ГК. Можна надати і більш розгорнутий перелік, деталізований. Зазначимо, що всі фактори, які породжують поскрипування автомобільних гальмівних колодок, можна звести до трьох груп:

  1. Несприятливі умови зовнішнього середовища - опади, бруд і пил на дорогах. Через це ТК забруднюються або покриваються конденсатом.
  2. Не притерлися, зносилися самі гальмівні колодки.
  3. Несправності з'явилися в інших складових гальмівної системи.

Чому скриплять гальмівні колодки на велосипеді

Bad good

Велосипедисти звикають до безшумної ефективної роботи м'яких ГК. Але у велосипедних органічних гальмівних колодок є вроджена вада: швидко зношуються. Чому сприяють динамічна їзда, переміщення запиленими і брудними ділянками доріг. Запищати ТК велосипеда можуть з різних причин:

Досить приділяти увагу профілактиці, стежити за справністю велосипеда, тоді рідше доведеться вирішувати, як усунути скрип гальмівних колодок. Коли назріла така необхідність, потрібно зняти ГК, потім - ротор. Відшліфувати їх наждачним папером, протерти серветкою. Відрегулювати гальмівну систему. Провести притирання. Для цього раз 15: розігнатися до 30 км/год, плавно загальмувати.

Ці заходи не допоможуть, якщо пошкодили гальмівний диск або рясно капнули спеціальним засобом для змащення велосипеда на ГК, ротор. Тоді доводиться міняти колодку.

Як прибрати скрип гальмівних колодок

Основна причина, через яку скриплять ГК - їхня вібрація. Вона неминуче проявиться, коли водій почне гальмувати. Щоб уникнути згубної для колодок вібрації, запобігти їй, виробники вживають заходів. Вони сегментують робочу поверхню колодок. Для цього в заводських умовах виконуються пропили завширшки 2 мм і глибиною - 4. Такі заходи визнали ефективними після того, як провели лабораторне тестування. Практика безлічі автолюбителів постійно підтверджує достовірність лабораторного досвіду. Менше вібрують і, внаслідок цього, скриплять, ГК із закругленими краями.

Як позбутися скрипу гальмівних колодок досвідчений автолюбитель:

  • за високої вологості кілька разів енергійно натисне на педаль гальма, набравши швидкість 40-60 км/год. Якщо машина простояла в таких умовах понад тиждень, то - 10-15;
  • правильно перевстановить пластини, якщо індикатор зносу спрацював до терміну;
  • промиє, очистить фрикційні поверхні, на які потрапили пил, бруд, частинки сміття;
  • проточить гальмівний диск, щоб прибрати буртик;
  • відшліфує місце, де виникло вогнище корозії;
  • наріже фаски на накладках зі зносом понад 50%;
  • змаже напрямні супорта.

Немає особливих навичок, захистити гальмівні колодки ви все одно зможете. Замовте окремо пластини-антискрипи, якщо їх не було в упаковці з ГК. Користуйтеся рекомендованими спеціальними автомобільними мастилами. Їх наносять (без фанатизму!) на напрямні супорта, торці і тильну сторону гальмівної колодки.

Ці заходи допоможуть запобігти появі скрипу, виникненню деяких несправностей ГК.


Читайте також: Алюмінієві або поліуретанові проставки: плюси і мінуси