Зима добігає кінця, наближається термін, коли слід проводити весняний техогляд автомобіля. Досить імовірно, що після довгого зимового сезону доведеться міняти деякі витратні матеріали, займатися ремонтом, купувати запчастини. Все це краще заздалегідь розпланувати, щоб підібрати найкращу заміну зношеним компонентам і не витратитися надміру.
Заміна фільтрів (повітряний, масляний, паливний)

Надійні фільтри - запорука безперебійної роботи систем. Повітряний - протягом зими інтенсивно засмічується, та й пробіг за цей час такий, що час його замінити. Роздумуєте, які запчастини міняти навесні поміняти доведеться, повітряний фільтр у переліку опиниться, найімовірніше, на першому місці. Витрати невеликі, зате циліндри двигуна будуть гарантовано забезпечені чистим повітрям. Це дасть змогу менше витрачати на паливо, знизити рівень шкідливих викидів.
Новий масляний фільтр точно знадобиться, якщо навесні плануєте замінити моторне масло на більш в'язке. Таке, що більшою мірою відповідає потребам двигуна під час літнього сезону. Заправляли авто взимку не найякіснішим паливом:
- двигун стане погано запускатися і більше споживатиме пального, знизиться його потужність;
- засмітяться карбюратор, паливні форсунки;
- під загрозою опиниться система впорскування.
Усього цього можна уникнути, якщо вчасно замінити забруднений паливний фільтр.
Заміна рідин (моторне масло, гальмівна рідина)

Якщо говорити про витратні матеріали, то, що потрібно для весняного ТО практично в обов'язковому порядку, так це заміна моторного масла. У зимових умовах України його ресурс витрачається прискорено, якість робочої рідини падає. Тому заміну рекомендують проводити приблизно вдвічі частіше, ніж пропонують виробники.
Із заміною оливи в коробці передач можна не поспішати. Міняти його рекомендують з інтервалом не більше двох років для «автомата», трьох - для «механіки».
Не міняли трансмісійну оливу вже три роки, з настанням весни зробіть це. Інакше проблем не оберешся. Вузли, в яких передбачається виконати заміну, як правило, важкодоступні, потрібно розбиратися в тому, як вони влаштовані. Практичніше провести заміну в автосервісі.
Нову гальмівну рідину слід заливати не рідше, ніж через два роки. Якщо проїхали 60 000 км раніше, ніж минув цей термін - пора міняти.
Огляд і заміна гальмівних колодок

Намічається перевірка машини навесні або вже пройшла, гальмівна система ніяк не повинна вислизати від уваги автомобіліста. Оцінити, наскільки зносилися гальмівні колодки, чи можна ними ще користуватися без ризику, нескладно. Немає явних ознак несправності, виміряйте, чому дорівнює товщина фрикційної накладки. Якщо вона зменшилася до 3 мм, пора колодки поміняти.
Оскільки міняти належить парами, то оцінювати рівень зносу варто за внутрішніми колодками, а не за зовнішніми. Як правило, фрикційний шар швидше стирається саме на внутрішніх. Особливо, якщо водите агресивно, автомобіль експлуатується інтенсивно. Недобросовісний співробітник автосервісу може обмежитися візуальним оглядом, не знімаючи коліс. Стан фрикційної накладки на зовнішніх колодках виявиться нормальним. Але це не повинно означати, що знос на внутрішніх - аналогічний. Тому варто їх оглянути. Заодно, можливо, використовувати при цьому очищувач гальм, який застосовують для колодок і дисків.
Перевірка та заміна свічок запалювання

Складаєте список, які знадобиться купити запчастини для техогляду навесні, подивіться, чи потрібно включити до нього свічки запалювання. Міняти їх слід, якщо:
- підійшов термін, зазначений виробником;
- дефекти свічки виглядають загрозливими;
- ізолятор покоричневів, потемнів, потріскався.
Можливо, знадобиться відкоригувати зазор між електродами, очистити їх від нагару. Тоді свічки запалювання ще послужать.
Не завадить вийняти свічки, щоб оглянути їх. Наявність червоного відтінку означає, що заливали бензин низької якості. Поява білястого, світло-сірого або чорного нальоту - сигнал, що в системі запалювання - негаразди.
Перевірка акумулятора та зарядної системи

Після зимового сезону варто перевірити, наскільки в порядку акумуляторна батарея, що з електролітом. Для того, щоб провести перевірку, можна використовувати:
- індикатор, якими оснащують деякі акумулятори. Про повний заряд, належний рівень електроліту сигналізує зелений колір. Коли він білий (сірий) або чорний - потрібно вживати заходів. Доливати електроліт, заряджати батарею або міняти;
- мультиметр. Без навантаження вольтметр має показувати не менше 12,6 В;
- навантажувальну вилку. У хорошої повністю зарядженої батареї показання вольтметра з навантаженням будуть від 10,2 В;
- зарядний пристрій. Підключаєте до клем, натискаєте кнопку, дивитеся на табло або шкалу, на якій відобразиться напруга;
- ареометр. Якщо отриманий показник щільності електроліту перевищив 1,3 г/см3, доведеться доливати дистильовану воду. Менше 1,27 г/см3 - електроліт нормальної щільності;
- вимірювальну трубку.
Перевірили акумуляторну батарею автомобіля, стає зрозуміло, що робити, щоб вона працювала, як слід.
Огляд і можлива заміна гуми

З настанням теплих днів зимові шини належить змінити на літні. Дістали комплект, що зберігався протягом зими, перевірте, чи все гаразд, чи прослужать покришки ще один сезон. Загляньте в керівництво, перевірте, які терміни рекомендує виробник шин. При глибині протектора менше 1,6 мм користуватися покришками стає небезпечно. Візуальний огляд покаже, чи немає:
- надмірного зносу окремих ділянок;
- опуклостей, пухирців у боковинах. Виявили їх, вельми ймовірно, що пошкодження зачепило внутрішній каркас шини;
- «сухої гнилі». Поява крихітних тріщин віщує, що гума стає загрозливо пухкою, відходить від сталевого каркаса.
Навіть якщо перераховані ознаки поки проявилися незначно, подальша експлуатація шин стає нераціональною. Вони не накачуються, як слід, через що зростає опір коченню. Витрата палива підвищується (перевищення доходить до 2%). А в складній ситуації така гума може підвести.
Готуєте авто до весняного сезону, перевірте, які витратні матеріали пора замінити, щоб водити авто з комфортом.
Читайте також: Чому важливе балансування коліс після зими