Останніми роками в Україні встановилися м'які зими. Позначається глобальне потепління, чи що? Але навіть у найтеплішу зиму трапляється, що стовпчик термометра різко падає. Якийсь час стоять холоди близько -10° С, - 20°С. За таких погодних умов для багатьох українських автомобілістів першочерговим стає завдання, як запустити двигун у мороз.
Підготовка двигуна до зими
Нехай зимові холоди стали в Україні рідкістю, але підготувати до них автомобіль - необхідність. До погодних експромтів варто бути готовим заздалегідь. Інакше неприємностей не оберешся, а витрати на утримання і ремонт машини виллються в чималу копієчку. Перш ніж почати вивчати поради щодо запуску авто в мороз, машину цілеспрямовано готують до примх зими. Проводять велику діагностику. При цьому особлива увага приділяється стану компонентів двигуна і ходової частини:
- перевіряють чи придатний антифриз для використання взимку, чи не закристалізується під впливом морозів;
- передбачаючи настання сильних холодів, виконують заміну мастила і технічних рідин. Нове масло апріорі послужить краще за старе, а для зими краще заливати в систему таке, у якого в'язкість нижча. Тоді воно не так стане загусати на морозі;
- готуються використовувати автоковдру, щоб у моторному відсіку зберігалося тепло, коли автомобіль залишили на ніч;
- встановлюють передпусковий обігрівач двигуна;
- ставлять захист картера, який, на відміну від штатного пластику, і тепло зможе хоч трохи зберігати, і убезпечить двигун, якщо трапиться наїхати на сніговий замет, крижану брилу.

Ретельна підготовка - запорука того, що силовий агрегат холодною зимою заведеться швидко і стане працювати, як швейцарський годинник. Краще запобігти появі неприємних несподіванок, ніж потім хаотично пробувати один засіб за іншим, вирішуючи проблеми, які могли і не з'явитися.
Як завести машину в сильний мороз
За сильного похолодання часу на підготовку до поїздки буде потрібно більше, ніж зазвичай. Відводимо приблизно півгодини на те, щоб виконати правильний запуск автомобіля в сильний мороз. Помилки, поспішність можуть обійтися занадто дорого. І до призначеного терміну не встигнете дістатися, і нерви собі помотаєте, і компоненти двигуна даремно постраждають.
Порядок дій залежить від того, яким двигуном оснащена машина - дизелем або бензиновим, якою коробкою передач - механікою або автоматом, наскільки можна втрутитися в процес, контрольований електронною системою управління. У будь-якому разі слід дотримуватися елементарних правил:
- не поспішайте, адже сильний холод значною мірою сповільнює процеси, які пов'язані із запуском двигуна. Витримуйте більш тривалі паузи між операціями, дайте автомобільній електроніці додатковий тимчасовий люфт;
- подивіться, що відбувається на приладовій панелі, які сигнали продовжили роботу після того, як електронна система управління провела самодіагностику. Переконайтеся, що всі індикатори сигналізують те, чого від них слід очікувати;
- не розряджайте надмірно акумуляторну батарею;
- не забувайте, що педаль зчеплення потрібно витискати до упору, а відпускати - плавно, щоб двигун не заглух. Переконайтеся, що силовий агрегат запрацював стабільно на холостому ходу. Тоді можна спокійно відпускати зчеплення;
- не тисніть раз за разом на педаль газу, не порушуйте електронне регулювання подачі паливної суміші та повітря. Електроніка впорається, якщо їй не заважати. Газувати належало на карбюраторних авто, тепер це може обернутися псуванням суміші в циліндрах. Або паливо перестане надходити, оскільки загнали двигун у режим продувки циліндрів;
- за високої вологості, а також коли заряд акумулятор низький, свічки запалювання мокрі, паливо не дуже, скористайтеся засобом для швидкого запуску двигуна.
Взимку на запуск двигуна потрібно відвести певний час. Враховувати, наскільки опустилася температура, як довго простояв автомобіль на холоді. Завели, рушили, витримуйте на перших кілометрах низькі оберти. Дайте двигуну остаточно прогрітися, а оливі - розійтися по системі
Використання передпускових підігрівачів

Водій, у якого вже встановлено передпусковий підігрівач, найімовірніше, скаже, що запуск двигуна взимку в холод для нього істотно спростився. Якщо не встановлений, то варто самостійно зважити, чи так вже потрібен цей недешевий аксесуар. Виділимо шість безумовних переваг, які забезпечує наявність передпускового підігрівача:
- Швидко прогріваємо двигун, яким би не був мороз. Економимо власний час.
- Двигун піддаємо меншим навантаженням, що позитивно позначиться на зносі деталей.
- Витрачаємо на купівлю палива не більше, ніж раніше. Перевитрата при застосуванні передпускового підігрівача швидко перекривається за рахунок того, що вже розігрітий ним двигун споживає менше палива, ніж той, який заводили без нього.
- Чисте лобове скло (не замерзає, не запотіває) дає змогу без перешкод оглядати навколишній простір, що робить поїздку безпечнішою.
- На ділі дбаємо про довкілля. Емісія шкідливих вихлопів прогрітим двигуном істотно нижча, ніж непрогрітим. За вуглекислим газом для дизельного мотора зниження становить понад 30%, для бензинового - понад 44%.
- У прогрітому салоні перебувати комфортніше.
«Мінус» від встановлення передпускового підігрівача, по суті, всього один - його потрібно купувати, а потім - періодично обслуговувати. Ризики (загоряння, поломка двигуна та/або інших систем) можуть виникнути тільки в тому разі, якщо встановили неправильно.
Вирішили встановити, підберіть модель передпускового підігрівача, яка найкращим чином відповідає автомобілю. Подбайте, щоб встановили правильно.
Основні помилки під час запуску двигуна

Логічна відповідь на запитання, як не пошкодити двигун взимку під час запуску - не поспішайте. Типові помилки автомобілістів, яким конче потрібно швидко завести автомобіль і поїхати, щоб не запізнитися:
- запускають двигун, ледь сівши на водійське сидіння. Пауза в кілька секунд, яку зробите після того, як увімкнули запалювання, дасть змогу поберегти акумулятор, дати бензонасосу підкачати паливо для мотора. Для автомобіля з МККП потрібно спочатку до підлоги вичавити педаль зчеплення, а потім крутнути стартер. Почекати, поки силовий агрегат запрацює стабільно, потім плавно відпустити педаль зчеплення. Так запустити легше і трансмісія послужить довше;
- збільшують оберти, щоб прискорити прогрів. Вище 2 500-3 000 оборотів підніматися небажано, оскільки сильно прискорюєте знос двигуна;
- поспішають прогріти двигун, не дають йому достатньо часу. Мастило, що загусло на холоді, не встигає як слід розтектися системою, тертя для деталей, що контактують, стає сильнішим, вони швидше стають непридатними;
- поспішають увімкнути грубку, щоб одразу забезпечити себе теплом у салоні. Це особливо шкідливо для дизельного двигуна.
Заздалегідь готуйте двигун до зимового сезону. Настали холоди, виділяйте більше часу на те, щоб завести двигун. Кілька хвилин прогріву - це не так вже й багато. Зате мотор працюватиме стабільно, менше доведеться витрачати на ремонт і заміну деталей.
Читайте також: Як перевірити генератор автомобіля ?